Colectia de iarna si colectia de imbracaminte asfaltica
soldurireducei magazinehaine cnadnrdrumuripoduri
Asa cum se intampla spre sfarsitul fiecarui anotimp, magazinele care vand haine si cele care vand incaltaminte intra in zodia reducerilor. Din vitrinele lor, gigantice procente ni se oglindesc in retine.
Cifra 5 sau cifra 7 te cuprinde binisor pe dupa umeri, in timp ce zeroul care le insoteste iti strange portofelul ca un lasou. De care poti scapa gandindu-te ca ai deja dulapul plin si de "colectii" de primavara-vara si de toamna-iarna.
Cu o atara gandire... retrograda, nu-i de mirare ca datele companiei de cercetare de piata Euromonitor arata ca, in fiecare an, romanii cheltuiesc pe haine, accesorii si pantofi 11,4 miliarde de lei.
Lunar, un cetatean al patriei noastre se indura se dea numai 50 de lei pe aceste produse, echivaland cu pretul unei bluze sau cu cel al unei rochii (mai degraba de Doamne fereste, decat de Doamne ajuta).
Jumatatea de suta de lei si miliardele anuale califica Romania in randul pietelor subdezvoltate. Si la acest capitol, vedem din spate umerii dezgoliti ai damelor si umerii lati si incostumati ai domnilor din Polonia, Cehia si Ungaria.
Cat despre occidentali, care dau vreo 71 de euro de caciula... pe haine si pantofi, acestia sunt atat de indepartati incat nici nu ne dam seama carui sex apartin umerii.
O minilectie de marketing spune ca, in tara africana X, populatia umbla desculta, fapt care arata fie ca un vanzator de incaltaminte se va bucura de o piata imensa, fie va da faliment intrucat nu exista niciun fel de piata.
Nu este cazul la noi, unde compania Euromonitor anticipeaza ca, pana in 2017, buzunarele si cardurile romanilor vor umfla cu inca 2,5 miliarde de lei piata de imbracaminte, incaltaminte si accesorii vestimentare.
Pana atunci, o alta companie, nu de cercetare de piata, ci una nationala, de... drumuri si poduri a alocat aproape 100.000 de euro pentru a cumpara caciuli imblanite, pelerine, cizme, manusi imblanite si pantaloni matlasati.
Desigur, angajatorul de motostivuitoristi nu-i pune pe acestia sa vina de-acasa cu utilaju'. Nici vreo companie producatoare de oteluri inalt aliate nu pretinde de la muncitori sa-si aduca-n servieta ochelarii si "mantia" izotermica.
Asta pentru ca respectivele sunt produse tehnice, specifice unei meserii, nu le rataceste orisicine prin garaj sau prin curte sau prin dulap…
In schimb, probabil ca tot omu' care stie pe propria piele, la propriu, ca, in Romania, verile pot deveni sahariene, iar iernile polare, si angajatii CNADNR or avea pe-acasa niste haine groase, o pufoaica, niscaia caciuli si manusi...
Daca nu, atunci sa zicem ca este justificat sa i le cumpere angajatorul. Totusi, o intrebare... doua mai pot fi puse.
In conditiile in care pe fiecare cetaten particular il priveste ce face cu banii lui pe care-i poate toca inclusiv trantind noua colectie peste vechile colectii, in cazul CNDANR, oare ce s-a-ntamplat cu hainele angajatiilor din "colectiile" anilor trecuti si cam cate sezoane ii va tine noua "colectie"?
PS: Despre imbracamintea asfaltica stim si in ce stare este si cat dureaza... colectia de drumuri confectionata din ea.