Doliu pentru sase morti pe zi

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Doliu pentru sase morti pe zi Doliu pentru sase morti pe zi
de Manager.ro la 26 Iun. 2013
Urmareste-ne pe Google News
doliu nationalaccident muntenegruvictime autoaccidente rutiere

Datele Ministerului Afacerilor Interne arata ca, in 2012, si-au pierdut viata in accidente rutiere 2.040 de persoane, adica aproape sase morti pe zi, iar 8.848 au fost ranite grav. Pentru toate aceste morti, ziua de doliu national si momentele de reculegere le pot fi dedicate - de parca ar ajuta la ceva - si lor.

Ceea ce ar putea, insa, ajuta, dincolo de respectul fata de morti, ar fi respectul fata de… toti cei morti, cat timp mai erau in viata si fata de cei care sunt, acum, in viata. 
 
Nicaieri si niciodata, producerea de accidente de orice fel nu va putea fi eradicata. Sunt prea multe variabile, presupunand oameni imperfecti, automobile imperfecte, drumuri imperfecte, vreme imperfecta.
 
Dar asta nu echivaleaza cu resemnarea, cu statul cu mainile in san, cu holbatul la drobul de sare. Dincolo de asa-zisa inasprire a legislatiei rutiere ceruta alandala de toata lumea, ce-ar fi ca taxele sa nu mai favorizeze importul de masini la mana a saptea? 
 
Ce-ar fi ca parbrizele, lunetele si geamurile laterale sa nu mai fie vitrine pentru expus cruciulite, iconite si - fie-mi alaturarea iertata! - catelusi, pisici si maimutoi de plus? Ce-ar fi ca, asa cum se procedeaza in unele state americane, vitezomanii sa fie dusi la morga sa vada victime ale accidentelor rutiere?
 
Si, mai ales, ce-ar fi sa nu mai fie lasata soferia la indemana oricui? Ce-ar fi ca scoala de soferi sa dureze cat dureaza o scoala, unde sa fii invatat cum sa sofezi in orice fel de conditii? Ce-ar fi ca scoala de soferi sa nu mai fie un fel de curs intensiv, dupa care inse si insi sunt lasati liberi pe sosele, si acelea vai de mama lor?
 
Asta tocmai pentru ca o parte dintre victime ajung la acest statut din propria vina, pentru ca, desi poseda permis in regula, nu stiu sa conduca nici macar ziua-n amiaza mare, pe carosabil drept si uscat ori s-au urcat bauti la volan sau conduceau masini deficitare din punct de vedere tehnic sau nu au adaptat viteza la conditiile de drum.
 
Ceea ce nu este desigur cazul victimelor accidentului din Muntenegru de ale caror vieti raspunde cine a condus autocarul. Dar, dincolo de vina   soferului, se spune ca acesta ar fi evitat sa calce niste copii. Despre sofer, angajat si la Politie, s-a spus ca, in afara de faptul ca avea permis pentru toate tipurile de autovehicule, era si posesor de experienta. 
 
Niciuna dintre acestea nu l-au ajutat sa evite doua accidente, ci numai pe unul. Cu toate acestea, cazul lui prilejuieste o discutie corecta despre testarea soferilor profesionisti, precum si idei care se bat cap in cap. 
 
Astfel, doamna ministru Grapini spune ca a vazut "soferul de la Politie, care, prin contract, avea dreptul, in concediu, sa lucreze in alta parte". 
 
Domnia sa sustine ca, "in situatia transportatorilor de oameni, autocare, microbuze, nu trebuie sa luam soferi temporari, care lucreaza in alta parte, care nu fac continuu aceasta activitate pentru ca este vorba de viteza de reactie la secunda, de indemanare si stim cu totii ca, daca practici din cand in cand soferia, ti se poate intampla ca instinctul sa nu functioneze".
 
Pai… respectivul care i-a declansat ideea doamnei ministru era sofer, dupa cum chiar domnia sa afirma, deci conducea, chiar daca in alta parte, iar, in timpul liber lucra ca…sofer, avand permis pentru toate tipurile de autovehicule. Adica nu era cizmar si, in timpul liber, se juca de-a pilotul de elicoptere…
 
Oricat de vie, discutia despre un alt cod rutier, mai bun, mai aspru; despre testarea si paratestarea soferilor profesionisti se va stinge la un moment dat. 
 
Va fi intrerupta poate de una despre siguranta zborurilor, cum a fost cea de dupa accidentul de la Balotesti; de una despre regimul transportului de substante periculoase, cum a fost dupa cumplitul accident de la Mihailesti; de una despre cainii fara de stapan, cum a fost cea de dupa moartea unui turist japonez…
 
Deci, mereu discutii peste discutii, dezbateri, partizanate, infierari, sudalmi, acuze… vorbe… Cat despre fapte, ele se rezuma la cele mai la indeamna ipocrite gesturi.

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x