Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

In spatele volanului RATB


In spatele volanului RATB
de la 02 Aug. 2015 Exclusiv
In spatele volanului RATB
Tags: scumpiri ratbeliminare gratuitai pensionarimanager ratb

Pentru nici nu se mai stie a cata oara, Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti scumpirea titlurilor de calatorie.


In anii trecuti, RATB cerea cresterea pretului pentru o calatorie de la 1,3 la 1,8 lei, pe urma, la 2 lei, nivel pe care il doreste si in prezent. Tot acum, RATB mai vrea scumpirea abonamentului lunar pe toate liniile, de la 50 de lei, la 75 de lei.
 
O cerere pe care se pare ca Regia nu a mai facut-o pana in prezent se refera la… gratuitati…
 
Astfel, RATB solicita acordarea gratuitatii numai pensionarilor a caror pensie lunara nu trece de 1.500 de lei. De asemenea, gratuitatea ar urma sa fie acordata in anumite intervale orare.
 
RATB mai propune si o suprataxa, de 10 lei, pentru nevalidarea abonamentului in autobuz/troleibuz/tramvai, iar, pentru calatoria cu mijloacele de transport fara achizitionarea unui titlu de transport valabil, suprataxa ar urma sa creasca de la 50, la 100 de lei.
 
"RATB a trimis Consiliului General o instiintare referitoare la debitul pe care ANAF l-a impus institutiei, de 272 de milioane de lei, pentru TVA aferenta reducerilor si gratuitatilor.
 
Conducerea RATB s-a interesat care este procedura pentru esalonarea pe cinci ani a acestei datorii catre ANAF.
 
Daca nu fac reesalonarea, vor plati penalitati ce se acumuleaza zilnic.
 
Din cei 272 de milioane de lei, 100 de milioane de lei este datoria de baza, iar 172 sunt penalitatile", a declarat viceprimarul Bucurestiului,  Cornel Pieptea, citat de Agerpres.
 
Conducerea RATB ar fi calculat ca scumpirea titlurilor de calatorie si eliminarea unor gratuitati ar aduce venituri de 4,2 milioane de lei suplimentar fata de veniturile actuale.
 
Potrivit viceprimarului, asta inseamna ca o mare parte din cele 4,6 milioane de lei pe care RATB va trebui sa le plateasca timp de cinci ani ar fi acoperita de scumpirea propusa.
 
Probabil ca nimeni nu are pretentia, nici chiar actualii sefi ai RATB, ca Regia este bine condusa, bine administrata, bine manageriata.
 
Viteza comerciala este mica. Multe dintre autovehicule sunt vechi si insalubre (in parte si din vina calatorilor care nu pastreaza curatenia), fapt certificat si de amenda primita, recent, de RATB de la ANPC.
 
Dupa protestele personalului RATB din martie, directorul general al RATB, Vincentiu Daniel Antonescu, recunostea ca "lipsa ritmicitatii mijloacelor de transport nu este un secret si o simtim pe pielea noastra (deci si domnia sa merge cu autobuzul...), dar problema esentiala este lipsa banilor".
 
Antonescu se plangea ca bugetul de 600 de milioane de lei propus pentru subventie a fost forfecat, regia primind "numai" 536 de milioane de lei…
 
Acum, RATB vrea sa faca rost de bani taind gratuitatile pensionarilor mai… instariti… instariti, daca avem in vedere ca salariul minim brut pe economie este de 1.050 de lei.
 
Dar de ce gratuitati, de ce avantaje beneficia si beneficiaza un angajat, care plateste taxe, contributii, impozite, cand salariul minim era de 900 de lei, de 975 de lei si, de la 1 iulie, de 1.500 de lei?
 
Daca scumpirile vor fi aprobate si unele gratuitati vor fi eliminate, situatia financiara a RATB se va imbunatati pe termen lung? Conditiile de calatorie vor fi mai bune, viteza comerciala va creste?
 
Da sau mai degraba nu, dar cine credeti ca ar tine mai bine volanul RATB, cine ar putea da lectii legat de felul in care se administreaza banii de la o luna la alta? Cine are pensii mici sau este platit cu salariul minim pe economie sau un... manager RATB?

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.67 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016