Marti 13, pisica neagra de petrol, democratia automobilului si dictatura resurselor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Marti 13, pisica neagra de petrol, democratia automobilului si dictatura resurselor Marti 13, pisica neagra de petrol, democratia automobilului si dictatura resurselor
de Manager.ro la 13 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
impozit profitpetrombmwaudipret benzinaapple

In ultima zi a lunii februarie, valoarea de piata a Apple depasea 500 de miliarde de dolari. Compania dispunea de lichiditati de 97,6 miliarde de dolari. Numai in ultimul trimestru al anului trecut, Apple a avut profit de 13,1 miliarde de dolari.

Profitul obtinut, in 2011, de BMW, inainte de deducerea dobanzilor si taxelor, a urcat cu 56,9%, la 8 miliarde de euro. Si Audi a anuntat un profit operational de 5,3 miliarde de euro si un profit net de 4,44 miliarde de euro. De asemenea, Volkswagen a obtinut un profit net record de 15,4 miliarde de euro.
 
Colosul Daimler, compania mama a Mercedes-Benz, a realizat un profit net de 6 miliarde de euro. La randul sau, Porsche a avut, anul trecut, cel mai mare profit operational din istoria sa de 80 de ani: 2,05 miliarde de euro, in crestere cu 22%.
 
Vi se pare vreunul dintre aceste profituri nesimtite? Mai ales ca, ce sa vezi, sunt obtinute de reprezentantii de frunte ai industriei auto. De ce le-au obtinut? Pai, pentru ca au vandut automobile in draci. 
 
Intrucat au vandut automobile in draci, acestea a trebuit sa fie alimentate cu cantitati imense de benzina, motorina, GPL. In aceste conditii, de ce ar fi nesimtite profiturile obtinute de companiile petroliere? 
 
In speta, de ce ar fi nesimtit profitul de 3,759 de miliarde de lei al Petrom? De mentionat ca Petrom  nu vinde numai benzina si gaze. Daca chiar te impinge nevoia sa alimentezi de la Petrom, de ce sa-ti cumperi apa, sandwich-uri, ciocolata tot de acolo, la niste adaosuri de restaurant, pentru ca, pe urma, sa te miri “de unde fac astia atatia bani”? 
 
Ce impozit a platit compania pe acest profit? Cata TVA si alte taxe a livrat la bugetul statului, asa cum este cat se poate de legal? Cati functionari de stat si-au primit lefurile din acest profit? Cate ajutoare sociale s-au platit? In aceeasi situatie sunt si celelalte mari, imense companii contribuabile la bugetul de stat. Mecanism simplu: consumatorul cumpara, compania de la care cumpara incaseaza; din aceste incasari, scade cheltuieli si taxe de livrat, si daca ele, incasarile, depasesc cheltuielile, obtine profit si plateste impozit pe acesta; din impozit, statul ar trebui sa intoarca spre acelasi consumator servicii, adica educatie (rasete!), sanatate (plansete!), drumuri (rasete!).
 
Evident, daca atragi atentia asupra acestor fapte, realitati, multi cred ca esti platit sa scrii “de bine” despre companii. Ca asa se crede in Romania (tara in care multi se mai sperie de marti 13 si de pisica neagra) ca nu poti avea opinii cat se poate de argumentate daca nu sunt si sponsorizate. 
 
De ce nu se plange niciun fan Apple ca telefoanele sau tabletele sunt prea scumpe si ca se mai si umilesc in ultimul hal pentru ele stand la coada cu saptamanile? Pai, pentru ca a avut grija departamentul de marketing ca fanii sa nu aiba aceasta perceptie.
 
La fel, cine si-a cumparat vreun automobil produs de companiile sus amintite sau de altele de ce nu s-a plans ca sunt prea scumpe? Pai, tot pentru ca au vrut sa afiseze un statut, o sigla, pentru ca mai exista credinta ca dobandirea unei masini iti ridica statutul la etajul 9 din 10. 
 
Cine isi ia masina a facut un calcul sa vada daca si-o permite? Raspunsul a fost da plin sau cu juma’ de gura (adica un credit, un leasing, parintii, prietenii). A facut un calcul sa vada daca isi permite sa si intretina masina si sa-i stinga  setea de carburant? Nu prea. Mai ales ca, la fel ca el, au facut multi crescand, evident, cererea de benzina si de motorina. Cerere mare pentru un produs cu rezerve finite, preturi mari. Simplu ca la matematica. 
 
Dar cine sa faca astfel de calcule, cine sa recunoasca, in primul rand, in sine, ca nu-si permite sa aiba o masina si ca oricat ar democratiza producatorii automobilul, aceasta democratie va fi amenintata permanent de dictatura imputinarii resurselor si, implicit, a preturilor mari la ele!

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x