Scandurica dintre palate
conflict ponta basescunumire silaghinumire transporturiautostrazi
Datele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) arata ca, in aceasta luna, 17.501 de absolventi au depus cerere pentru indemnizatia de somaj. Din total, 16.297 de absolventi provin din invatamantul liceal si postliceal.
Asadar, piata muncii nu absoarbe mare lucru, mai ales ca Romania este plina de absolventi de liceu, de Bacalaureat, de facultati de stat sau particulare, de masteri, de doctori.
In statele capitaliste, adeptii a ceea ce se mai numeste doctrina de dreapta care-si gaseste acoperire in practica, nu pe niste foi de hartie, intreprind, au initiativa, isi risca banii, casa, masa pentru a deschide si sustine afaceri.
Afaceri din care statul are bani inclusiv pentru a plati, pe langa (prea) multe altele, indemnizatie de somaj celor care nu au apucat inca sa munceasca.
In Romania, culmea (sau nu), multi oameni de dreapta au lucrat si vor lucra toata viata la stat, iar initiativele lor se concretizeaza nu in infiintarea de firme, de noi platitoare de taxe si impozite, ci de partide.
De asemenea, cand asa-zisa dreapta sau asa-zisa stanga se afla la putere, pentru anumite portofolii, exista, mai mereu, aceeasi oameni, chiar daca sunt departe de a fi Spiru Haret.
Compania Tarom este, de vreo doi ani, pe pierderi si era pe lista de privatizari, dar cine sa o fi cumparat (mai ales ca pachetul scos la vanzare era departe si de sfert daramite de 50 plus 1%) pana cand, vorba actualului co-manager strain si privat Christian Heinzmann, nu devine… sexy?
Transportul naval mai exista? Avem vreun armator de stat? Transportul feroviar da… exista, dar un tren strabate tara - care nu este Federatia Rusa, nici SUA, nici China - in aproape o zi, si asta, scriptic, daca ne luam dupa orarul oficial…
Din fericire, ambitia unui investitor roman a facut ca o alta companie de stat pe pierderi, CFR Marfa, sa ajunga in proprietate privata, desi mai ramane ca investitorul sa plateasca si statul sa primeasca banii.
Autostrazi? Se vede cu ochiul liber cati kilometri exista (si aia care au nevoie de frecventa intretinere), la cati se lucreaza si in ce ritm si cat costa…
Toti oamenii de afaceri romani si straini se plang de lipsa infrastructurii rutiere…
Tocmai de aceea partea Romaniei mai apropiata de Ungaria, deci si de accesul la o autostrada care sa duca spre vestul Europei este favorizata de investitii.
Asadar, orice ministru ar fi la Transporturi are o misiune grea cat stabilopozii de la Marea Neagra, carand in spare si niste pietre de moara.
Cu toate acestea, actuala coalitie propune sefului statului/contribuabililor/cetatenilor acelasi nume, acelasi sef care sa gestioneze activitatea pe caile maritime, ferate, aeriene si (pe alocuri) asfaltice.
Asta, desi presedintele Romaniei este vizibil impotriva, tocmai pentru ca cine ce rezultate a avut la ministerul in cauza? Dintre toti membri de partide ai coalitiei, chiar nu exista oameni noi?
Sau poate ca si aceasta... renumire este facuta tocmai pentru a reinflama conflictul cu seful statului. Cum sa ai drumuri de orice fel, daca Palatul Victoria si Palatul Cotroceni sunt unite de o scandurica instabila, nici macar de o punte de lemn?