Televizorul a inceput sa geama chiar si pe televiziunea de business
crima din giurgiugiurgiuteleviziuni de stiristiribloomberginteres public
Dupa ce ca avem tone de tabloide care se bucura de audienta imensa, atat in formele tiparite, cat si in cele online, mai nou, si televiziunile asa-zise de stiri inclina inspre otevizare, inspre tabloidizare.
Aseara, nu era canal de televiziune stiristica si "spectacol de vorbe" in care sa nu se dezbata crima savarsita la Giurgiu. Evident, desi, in ultima vreme, televiziunile numai cu astfel de relatari se ocupa – vina cea mai mare fiind insa a publicului interesat peste masura de macabru – si aceasta crima a starnit surpriza si a provocat socuri.
Adica, in fiecare zi, astfel de subiecte deschid jurnalele cica de stiri, si cineva mai este surprins, de parca Giurgiu ar fi fost un orasel din Elvetia, in care o crima sau alta infractiune are loc o data la 100 de ani.
Si, oricum, la cata violenta exista in intrega lume, nici tipicul orasel elvetian nu mai este ce a fost.
Acum, pana si probabil singura televiziune romaneasca dedicata afacerilor, pietelor financiare, mediului de afaceri, banilor, pe scurt, nisei "de business" imbratiseaza subiecte care nu au nicio legatura cu enumerarea de mai sus.
Cum este posibil ca stirile unei atari televiziuni sa inceapa cu subiectul crimei de la Giurgiu si sa continue cu o transmisiune in direct a conferintei de presa sustinuta de primarul orasului pe tema asasinatului?
Cum ar fi sa transmita Bloomberg rafuiala unor gasti de la periferia din Washington sau nunta unor miri minori, plini de salbe de aur? Daca s-ar produce o atare aberatie, si tot ai putea trata stirea din punct de vedere economic, financiar legand-o fortat si fedeles de pretul aurului. Dar asa?
Ce relevanta are faptul asupra cuiva interesat de economie, de afaceri, de antreprenoriat omorarea unui baschetbalist. Sigur ca este un fapt regretabil, ca orice varsare de sange.
In cel mai rau caz, de ajutor, sa zicem, ar fi fost pentru un eventual investitor, prezentarea unei statistici cu rata criminalitatii giurgiuvene. Poate voia sa investeasca si, afland datele, se abtinea sau nu, ca poate voia sa vanda produse de autoaparare.
Din nefericire, interesul publicului nu prea mai coincide cu interesul public. Iar, cand stirea de tabloid apare ca o vedeta a unei televiziuni cu profil financiar, economic, ce pretentii sa mai ai de la alte posturi?
La posturile romanesti la care, chiar daca te mai uiti din cand in cand, tot peste aceleasi nenorociri dai. Noi ne mai uitam la televiziunile din Romania. Din pacate, nu prea se mai uita ele la noi, la ce vor si telespectatorii satui sa vada stirile de la ora cinci la orice alta ora.