Afaceri dupa ureche (muzicala) si afaceri afone
afaceriidei de afacerifinantemagazinehotelserviciu
In ultimii trei ani, pe o foarte circulata strada din Bucuresti, cam singura propice unui comert civilizat inspre unul de lux, spatiile comerciale si-au schimbat destinatiile la fel cum isi schimba vremea toanele.
Ce era magazin auto a devenit magazin de haine, ce era magazin de haine a devenit magazin de instrumente muzicale, ce era banca a devenit boutique si ce era boutique s-a transformat in bar.
Cum sa deschizi un bar (chiar daca dragut amenajat) cu o suprafata de vreo suta de metri patrati daca nu esti, de exemplu, in centrul istoric, unde ai avea o gramada de musterii numai si pentru ca ei nu ar mai gasi loc in crasmele vecine.
In afara de asta, baruletul nici nu are spatiu extern pe care sa poata scoate macar doua mese, speculand placerea estivala a consumatorului.
Colac peste pupaza, barul este exact vis-a-vis de un hotel de patru stele, cu vreo trei restaurante inauntru si cu o terasa prevazuta cu ventilatoare cu pulverizator de apa. Cum sa-ti deschizi bar intr-o atare locatie? Chiar daca spatiul o fi in proprietate personala si tot o sa pierzi bani.
Pe o straduta adiacenta arterei comerciale, exista un magazin alimentar de milioane. La propriu. Pe o raza de 500 de metri, nimeni nu mai vinde aproape orice produs alimentar, de la apa si fructe, la biscuiti si mancare gata gatita (e drept, industrial) pusa la caserola.
Servirea este rapida, impecabila. Cele doua vanzatoare sunt la fel de grabite sa ia banii pe cat de grabiti sunt clientii sa ajunga sau se intoarca la serviciu, caci este o zona cu foarte multe cladiri de birouri.
Prin urmare, vara-iarna, clienti sunt cu duiumul, iar incasarile cat se poate de cinstite ale magazinului (care elibereaza bon fiscal chiar si pentru doua cirese sau un catel de usturoi) rivalizeaza cu cele ale unei mari companii intr-o perioada buna.
Si toate acestea fara complicate studii de marketing, fara branding, agentii de publicitate, agentii de PR, ci numai dupa urechea patronului, una, din cate se vede, foarte sensibila la melodia banilor si a oportunitatilor de afaceri.