Butonul learn
butoane facebookbuton dislikemark zuckerberg
Zilele trecute, Mark Zuckerberg, co-fondatorul si seful companiei-retea de socializare listata la bursa, i-a lasat pe utilizatorii creatiei sale sa-l ia la intrebari, de la realitatea virtuala, pana la sarcina sotiei sale...
Cineva l-a intrebat pe Zuckerberg de ce Facebook nu le da utilizatorilor posibilitatea sa apese si pe alte butoane, in afara de "like", cum ar fi "regret", "interesant" sau chiar "imi displace".
"In sfarsit, v-am auzit. Oamenii cer butonul dislike de multi ani (...) desi acesta nu trebuie sa se numeasca neaparat astfel sau sa fie reprezentat printr-un deget indreptat in jos.
Pot spune ca lucram la acest lucru si suntem aproape sa incepem un test.
Prin acest buton, utilizatorii isi pot exprima empatia fata de acele postari unde optiunea de like nu reprezinta un raspuns adecvat, cum ar fi criza refugiatilor sau moartea unei persoane apropiate.
Nu vrem sa cream doar butonul nu-mi place, pentru ca nu vrem sa transformam Facebook intr-un forum in care oamenii sa voteze pro sau contra a ceea ce posteaza ceilalti", a declarat mai marele retelei, citat de Agerpres.
"Nu vrem sa transformam Facebook intr-un forum in care oamenii sa voteze pro sau contra a ceea ce posteaza ceilalti"...
Nu este deja reteaua (si) forum, cu sau fara un buton care sa contrabalanseze placutul de ceva?
Zuckerberg a mai spus ca i se pare important sa le dea utilizatorilor si alte optiuni in afara simplului "like", pentru a-si exprima sentimentele fata de o postare.
De foarte multe ori, postarile nu spun ceva iesit din comun. Cineva posteaza o fotografie sau un filmulet in care schimba scutecele; altcineva cum sta cu privirea-n pixeli precum si-o pierde curcan-n lemne.
Altul se simte un minunat ca se arata "pe wall", band o cafea, unul ca se scarpina, altul ca doar il mananca...
Imediat, prieteni, colegi, cunostinte sar cu like-ul si numarul acestora ajunge sa dea masura... valorii postarii, desi este vorba, de cele mai multe ori, despre gesturi banale.
Mai grav este ca injuraturi sau texte dezlanate, cu multe greseli, cu rupturi de logica pot fi “acoperite” de mii de like-uri. Cate like-uri ar fi primit Eminescu daca-si... posta "Scrisorile", "Glossa" sau "Luceafarul"?
Cate like-uri ar fi primit Umberto Eco pentru afirmatia facuta verde-n fata, nu pe net, cum ca "retelele de socializare dau drept de cuvant unor legiuni de imbecili care, inainte, vorbeau numai la bar, dupa un pahar de vin, fara a dauna colectivitatii.
Erau imediat adusi la tacere, pe cand acum, au acelasi drept la cuvant ca si un premiat cu Nobel..."?
Cate like-uri ar fi primit si criticul literar Walter Siti, pentru care, "retelele de socializare sunt expresia cea mai inselatoare a puterii; despre cenzura se poate vorbi si cand este interzis accesul la libera exprimare si cand se ofera unul in exces, asa cum se intampla pe internet (...). Pe retelele de socializare, toata lumea tipa si nimeni nu asculta..."?
Ramane de vazut la ce butoane le va da MZ posibilitatea utilizatorilor sa se joace, dar poate n-ar fi rau ca, printre acestea, sa fie si... "learn", daca am invatat ceva dintr-o postare...