Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Coada la Patek Philippe. O fi criza la Zurich?

Coada la Patek Philippe. O fi criza la Zurich?
de la 06 Oct. 2013
Coada la Patek Philippe. O fi criza la Zurich? Tags: crizazurichelvetiaceasuriciocolatapatek philippe

O moneda nationala in care cei generic numiti investitori se refugiaza precum porumbeii in hulubarie, banci solide chiar daca zgaltaite dupa ce le-a fost scoasa din temelii caramida secretului bancar; parfumuri, tigari, tigarete, stiinta, tehnica si cele mai celebre ceasuri si marci de ciocolata.

Cam asta este definitia succinta a Elvetiei, iar, daca ar fi ca puterea sa economica, financiara sa fie rezumata intr-un cuvant, acesta ar fi substantivul propriu... Zurich, un oras frumos si dur ca viata insasi.
 
Orasul asta, cel mai mare din Confederatia Helvetica, este capitala financiara si culturala a ei, batandu-se, an de an, cu Tokyo si Oslo pentru prima pozitie in clasamentele celor mai scumpe "cetati" ale secolului 21 si in cel al calitatii vietii, pe unde isi gasesc loc si Helsinki, Stockholm, Copenhaga...
 
Frumusetea Zurichului deriva, cam ca in toata Tara cantoanelor, din cat de bine este totul ingirjit, calculat, intretinut. La Zurich - oras dintr-un stat, la un moment dat, sarac inspre foarte - ce este bun, ce este generic numit lux in lumea de astazi, nu luceste ca dantura de rapper american pusa din primul milion de dolari sau ca pestera lui Ali Baba, nu este ostentativ, nu-ti ia ochii, cum o face Dubaiul, dar, evident, stie sa-ti ia banii. 
 
Oricum, lux-nelux, Palux, totul costa. Cineva spunea ca, la Zurich, nici macar aerul nu este gratuit. Mai bine spus, nici macar aerul curat, mai curat fata de alte mari orase ale lumii, nu este gratuit.
 
Iar costurile se reflecta in scumpetea transporturilor publice si particulare care ii determina pe multi sa-si tina francii departe de ele (8% din populatia Elvetiei este saraca, in acceptiunea locala a termenului) si aproape de biciclete, mii, zeci de mii de biciclete. 
 
Daca aerul nu este gratuit, cu atat mai putin este apa. Tocmai de aceea, nu prea exista grup sanitar in care sa intri fara sa platesti. 
 
Numai cele ale marilor magazine sau ale benzinariilor ar putea fi considerate asa, dar, la cat sunt de curate si de bine dotate cu produse de dobandire si de pastrare a igienei, te fac sa cumperi, din bun-simt, macar o cutie de ciocolata sau un parfum, multe dintre aceste produse fiind mai ieftine decat la Bucuresti.
 
La Bucuresti, unde, poate ca si de prea multa gratuitate, de prea multe gratuitati, orasul este cum este, iar multe grupuri sanitare ambulante sau fixe arata si put mai rau ca o latrina "cotropita" de nevoile unei armate de Ev Mediu.
 
Este criza la Zurich? Parcarea in centru costa 4 franci pe ora, iar intrarea la grupul sanitar din gara 1,5 franci. La numai cativa zeci de metri mai incolo, pe celebra Bahnhofstrasse, un Patek Philippe Calatrava din aur alb costa 32.000. 
 
In ciuda acestui fapt, toate canapelele si scaunele din interiorul magazinului celei mai celebre manufacturi de ceasuri - infiintata, totusi, de doi imigranti polonezi - care ticaie pe Terra sunt… ticsite. 
 
Pe scaune, au luat loc si s-ar putea sa ia si ceasuri clienti asiatici care probeaza cateva piese, in timp ce, pe canapele, altii isi asteapta, vizibil nerabdatori, randul...
 
Astia or fi din clasa de mijloc din Japonia, Singapore, Hong Kong, "amarasteni" siliti de criza sa stea la coada ca sa-si ia un ceas "de la mama lui", chiar daca aceasta are domiciliul in partea opusa a Elvetiei.
 
Niste... "nevoiasi" care nu-si permit sa mearga vis-a-vis de Patek Philippe, la Breguet, sa semneze un cec de 154.000 de franci pentru un Tourbillon Classique. 
 
Este criza la Zurich? Vamesii care nu-si fac veacul, ci treaba, pe aeroportul din localitate au descoperit 5.000 de ceasuri contrafacute, una dintre cele mai mari capturi facute in traficul postal elvetian... 
 
Cu toate acestea, marfa nu era destinata pentru cunoscatorii din capitala financiara, ci avea drum dinspre Grecia spre Spania si Portugalia. Cata minte au avut cei care s-au gasit sa o... tranziteze tocmai prin Zurich?
 
O fi criza la Zurich? Da sau nu, orasul merita vazut. Dincolo de asa-zisul lux, de scumpetea si de frumusetea sa, Zurich te invata sau iti aduce aminte ca totul se plateste... Exact ca-n viata...


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement