Manager.ro » Alexandra Stanescu » Cum este sa ai un plan de zbor pentru compania aeriana nationala

Cum este sa ai un plan de zbor pentru compania aeriana nationala

de Alexandra Stanescu la 27 Nov. 2012

Cum este sa ai un plan de zbor pentru compania aeriana nationalaTags: privatizare tarom, tarom, turkish airlines, fc barcelona, manchester united

Recent, bancherul Dan Pascariu, noul presedinte al Consiliului de administratie al Tarom, povestea cum angajatii companiei credeau ca pot face profit fara a avea un plan de afaceri, de operare, de ceva.


Pe langa asta, Pascariu a aratat ca angajatii mai aveau impresia ca sunt... profitabili, in conditiile in care statul, deci noi toti, "le-a platit 700 de milioane de euro, iar ei nu au avut nici un fel de venituri". 
 
In ultimii patru ani, Tarom a avut pierderi totale de 834 de milioane de lei. Numai anul trecut, pierderile au insumat 262 de milioane de lei, la o cifra de afaceri de 946 de milioane de lei.
 
In schimb, cam in ultimii zece ani, o companie regionala (la vremea respectiva), tot “de stat”, ca si Tarom, a reusit sa creasca si ca vizibilitate, si ca incasari, si ca servicii, tocmai avand un astfel de plan…
 
Printre primii pasi facuti, a fost vinderea de catre stat a aproape 51% din actiunile companiei. In prezent, autoritatea pentru privatizare din tara de origine a companiei respective mai detine 49,12% din aceasta, iar 50,88% dintre actiuni sunt detinute de actionari privati.
 
Alti mari pasi facand parte dintr-un plan au fost sponsorizarea unor uriasi din lumea sportului, adica Manchester United, FC Barcelona si a numarului 1 mondial (la acea vreme) in ierarhia WTA, Caroline Wozniacki. 
 
Nu numai ca respectiva companie a atras aceste nume grele, dar reclamele au fost haioase. Publicul a zambit si a asociat umorul si calitatea serviciilor cu numele… Turkish Airlines. 
 
Iar foarte inspiratul slogan - "Globally yours" (venit dupa "Feel like a star") - a fost exact ce-i trebuia unui operator aerian care dorea sa se extinda global. 
 
Cu actualul nume, compania turca a fost infiintata in 1956. In 1999, avea 75 de aparate, pentru ca, in prezent, sa ajunga la nu mai putin de 200, dintre care 19 cumparate in primul semestru din 2012… 
 
Tarom a fost infiintata, cu acest nume, la 18 septembrie 1954, deci este un pic mai in varsta decat Turkish Airlines, dar a ajuns sa aiba  numai… 23 de aparate de zbor. 
 
In ultimii doi ani, compania din Turcia a fost desemnata cea mai buna linie aeriana din Europa, la premiile Skytrax, dupa ce, in prima jumatate din 2012, a facut profit net de 71,7 milioane de euro, in crestere cu 142% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar incasarile au urcat cu 36%, la 2,9 miliarde de euro.
 
Toate acestea demonstreaza cat de bine este sa ai un plan, sa stii ce vrei sa faci cu a ta companie de stat, nu sa ii sponsorizezi, an de an, pierderile si, dupa aia, sa mai ai pretentii sa tenteze pe cineva ca vrei sa vinzi 20% din afacere si asta taraganand procesul de privatizare... 
 
Autor: Alexandra Stanescu
Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!




Articole conexe:





Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton

Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Abonare newsletter Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!

Top Top imagine
Comentarii
0 comentarii



Top Top imagine

Alte stiri

Newsletter zilnic GRATUIT
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email


Descarca Alerter Manager.ro





Top Top imagine









Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.
Daca vrei Stiri si Articole din Romania reala,
cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement