In 2013, o bicicleta merge la fel de repede ca trenurile din Romania
paris roubaixfabien cancellaratrenuri romaniaautostrazi
Din pacate, ciclismul nu este un sport dezvoltat in Romania, monarhie cu fotbalul asezat confortabil pe tron. Cele doua roti, puse in miscare de forta personala a fiecaruia, inca mai sunt luate in calcul pentru agrement, o activitate de sfarsit de saptamana si numai si numai cand vremea este nu frumoasa, ci superba.
Tot din pacate, potrivit unor date publicate de zf.ro, tara noastra are numai 530 de kilometri de autostrada, iar kilometrii de cale ferata nu se simt foarte bine, fiind batrani, ramoliti.
Faptul contribuie substantial la atingerea de catre trenurile de calatori, in anul 2013, unei viteze medii orare de numai 44 km/h...
Si caile de asfalt si cele ferate beneficiza de nu's ce buget, in acest an. Nici nu conteaza cat se spune, ci cate miliarde de lei se vor vedea convertite, la propriu, in covor asfaltic si covor de otel.
Recent, in competitia ciclistica Paris-Roubaix, ciclistii au fost "bagati" pe mai multe segmente de drum pavate cu piatra cubica, ei fiind in sei de cursiere, nu de biciclete pentru ciclocross sau mountain. Asadar, nicio suspensie, nicio amortizare.
Puse cap la cap, tronsoanele etapei - cu un total de 254,5 kilometri - cu piatra cubica au insumat 52 de kilometri.
Ultima etapa a competitiei a adus un duel intre favoritul Fabien Cancellara si un sportiv mai putin cunoscut, pana acum, Sep Vanmarcke.
Disputa dintre cei doi a fost superba, amintind de mult mai rapidele, dar la fel de superbele ultime ture, date... candva... la Monte Carlo, de Ayrton Senna, la volanul unei masini depasite, dar numai din punct de vedere tehnic, si Nigel Mansell, la volanul celei mai bune masini din acel sezon...
Asadar, 254,5 kilometri totalul etapei, dintre care 52 pe piatra cubica. In cat timp i-a parcurs castigatorul Fabien Cancellara?
In 5 ore si 46 de minute. Care a fost media orara a campionului elvetian? Putin peste 44 de kilometri. A fost a doua cea mai mare viteza din istoria cursei.
Dar... de fapt... prima, intrucat ciclistii a trebuit sa ruleze pe 52 de kilometri, din fericire nu consecutivi, acoperiti cu piatra cubica, fata de numai jumatate din aceasta distanta, cati au fost in cea mai rapida cursa, in care, media orara a fost de... 45 de kilometri pe ora.