Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Culmea publicitatii este jeleul


Culmea publicitatii este jeleul
de la 29 Iun. 2011
Culmea publicitatii este jeleul
Tags: animaleoamenipublicitatemaimute capucin

Oamenii se comporta ca o oglinda, le faci un bine si simt nevoia sa ti-l intoarca, oamenii se bazeaza pe sentimente, nevoi, emotii si impuls, oamenii sunt egoisti si vor lucruri de valoare care trebuie sa fie neaparat mai mare decat pretul cerut. Acestea sunt coordonate pe care publicitarii si oamenii din vanzari le urmaresc pentru a crea o strategie de lansare a unui produs pe piata. A, era sa uit, mai e ceva: oamenii fac afaceri cu oameni.


Omul este un animal social, iar creierul lui este special construit pentru a procesa si a raspunde interactiunilor sociale. Ce retinem de aici? Partea cu "animal". Altfel cum ne-am explica initiativa directorilor de publicitate Keith Olwell si Elizabeth Kiehner din New York care organizeaza un experiment prin care vor sa vada daca maimutele pot fi influentate de publicitate?!
 
Cum s-a ajuns totusi aici? Cei doi exotici au aflat ca maimutele captive inteleg notiunea de bani si, daca participa la jocuri pe teme economice, reactioneaza la fel ca oamenii. Analogia poate fi dusa mai departe, asa ca hai sa incercam si putina reclama, ca tot se bat Pepsi si Coca-Cola pentru suprematie. As pune acum, daca as fi pe vreo retea de socializare, multe fete din acelea nedumerite sau, din contra, d-alea care saliveaza. De curiozitate.

Echipa va pregati doua tipuri de mancare, doua jeleuri de culori diferite, iar una fiind insotita si o mica pancarta publicitara care va atarna de cusca maimutelor. Pancarta menita sa atraga atentia masculilor are drept imagine organele genitale ale unei femele alaturi de tipul de mancare caruia i se face publicitate. Pancarta publicitara pentru femele va contine, evident, o poza explicita cu un mascul impreuna cu mancarea careia i se face reclama. Sexul vinde si la maimute. De fapt, oamenii de stiinta implicati au declarat ca nu e loc de fineturi, este necesara o abordare viscerala, brutala, pentru a vedea, odata pentru totdeauna, daca maimutele sunt ca oamenii.

In ce va consta testul propriu-zis: maimutele vor fi ofertate cu doua feluri de jeleuri, pentru a se vedea daca au tendinta sa se indrepte spre cel care este impachetat si cu ambalajul "emotional" al unui partener ideal.

Va simtiti cumva dezgustati? Nu aveti de ce. Un alt principiu psihologic care ne ghideaza comportamentul este acela al imitarii. Avem nevoie de indrumare, mai ales cand suntem nesiguri de ceva. Ce cred ceilalti? Ce fac ceilalti? Apoi mergem dupa turma. Aceasta epifanie si maimutele capucin sunt solutia cercetatorilor la, de ce nu, criza economica.

Sper ca reclamele sa mentina niste standarde realiste, sa nu dezechilibreze emotional tinerele femele capucin de prin gradinile zoologice ale lumii. 

Rezultatele studiului vor fi publicate peste cateva saptamani.


 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Adrian Popescu 2011-07-02 01:15:10
Poporul roman e un popor de dobitoci care reactioneaza la mesajele publicitare exact cum vor ordinarii de publicitari si clientii lor la fel de ordinari .
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016