McDonald's pariaza pe China
mcdonald'schinaextindrefast-foodasia
Fanii McDonald's din China au parte de vesti bune. Chinezii se pot bucura acum de burgeri, cartofi prajiti si shake-uri de la restaurantul lor favorit, deoarece compania a decis sa deschida mai multe restaurante in aceasta.
McDonald's intentioneaza sa deschida cel putin 700 de magazine noi, pana in 2013. Acum sunt deja functionale 1.300, ceea ce face ca strategia aplicata in China sa fie cea mai mare strategie de extindere aplicata in aceasta tara.
De ce s-a luat aceasta decizie? McDonald's este prezent in China de multa vreme (doua decenii) si cunoaste foarte bine piata, mai bine decat rivalii care abia au deschis ochii asupra potentialului.
McDonald's pariaza pe China, deoarece aceasta este din ce in ce mai atractiva ca destinatie de investitii si ca oportunitate de rentabilizare a occidentalizarii consumatorilor. Pentru a creste vanzarile si a creste profitabilitatea, companiile au crescut miza pe pietele emergente unde mana de lucru si materia bruta ieftine ajuta la ridicarea nivelului coeficientilor de siguranta.
Al doilea motiv ar fi acela ca McDonald's este presat de concurenta sa se extinda. Piata de fast-food este supraincalzita si e timpul pentru extindere. Iar Asia este un spatiu darnic.
In aceasta batalie, KFC pare sa fi avut un start mai bun, avand deja 3.000 de restaurante deschise. Si asta nu e tot. Starbucks, cel mai mare lant de cafenele din lume, a decis, la randul sau, sa-si faca simtita prezenta cu 1.500 de unitati, pana in 2015.