Zborul MH 370: China furioasa pe fragilitatea sistemului de aparare aeriana al Malaeziei

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Zborul MH 370: China furioasa pe fragilitatea sistemului de aparare aeriana al Malaeziei Zborul MH 370: China furioasa pe fragilitatea sistemului de aparare aeriana al Malaeziei
de Manager.ro la 25 Mar. 2014
Urmareste-ne pe Google News
chinamalaeziaavionboeingincident aviaticoceanul indian

Malaezia a confirmat luni ca Boeingul 777 al companiei sale nationale, ce a decolat pe 8 martie de la Kuala Lumpur catre Beijing, cu 239 de persoane la bord si a disparut de pe radar la o ora dupa ce s-a ridicat de la sol, s-a prabusit in Oceanul Indian departe de coastele Australiei, relateaza agentiile internationale de presa.

Stirea este insa departe de a linisti apele care s-au tulburat ca urmare a acestui incident aviatic, China, care a pierdut 153 de cetateni, ce se aflau la bordul zborului MH 370, fiind extrem de furioasa pe Malaezia, care si-a demonstrat fragilitatea sistemului de aparare aeriana, neputand gasi un avion pe care l-au avut sub control pe radare.

Pentru a intelege mai bine nervozitatea Chinei, trebuie sa stim ca exista doua tipuri de radare: radare secundare, in cea mai mare parte civile, care capteaza semnalele trimise de avioanele comerciale si radare primare, care sunt instalatii militare. Acestea din urma sunt menite sa sesizeze orice miscare in spatiul aerian al tarii care le detine, dar si dincolo de acesta. In cazul in care apar situatii de urgenta se emite o alerta antiaeriana, fiind necesara interventia aviatiei militare.

In cazul zborului MH 370 se stie ca sistemele de transmisie automata a datelor ACARS si transponderul avionului s-au oprit din a mai emite semnale, iar acest lucru s-ar fi putut intampla in doua situatii: oprirea intentionata de la bordul avionului sau o defectiune tehnica extrem de grava, care nu a putut fi remediata.

Este din ce in ce mai cert ca radarele militare primare malaeziene au detectat ruta aeronavei, care si-a schimbat altitudinea autorizata de zbor de 10.700 de metri, urcand pana la 13.700 de metri. Aceasta altitudine reprezinta limita superioara a modelului Boeing 777, iar manevra a constituit un comportament anormal. Mai mult decat atat , tot radarele militare au inregistrat un viraj brusc catre vest si o reducere a altitudinii la 7.000 de metri, un alt comportament bizar care ar fi trebuit sa puna in alerta apararea antiaeriana din Malaezia. Acest lucru nu s-a intamplat insa.

In cazuri de acest tip, expertii afirma ca ar fi fost necesara o procedura de interogare a companiei aeriene comerciale asupra planului de zbor, iar daca se constata ca acesta nu a fost respectat, avioane militare ar fi trebuit sa decoleze imediat pentru a realiza contactul vizual cu aparatul scapat de sub control. Aviatia militara a Malaeziei nu a facut niciuna dintre manevrele specifice unui astfel de caz, desi cunostea foarte bine procedurile de baza pentru apararea securitatii nationale.

O asemenea "scapare" putea duce la o catastrofa chiar mai mare decat cea in care si-au pierdut viata cei 239 de pasageri si membrii ai echipajului, de genul celei petrecute la 11 septembrie 2001, cand pirati ai aerului au indreptat avioane comerciale spre cladiri civile si militare ale Statelor Unite. Daca avionul a fost deturnat, acesta ar fi putut cu usurinta lovi imensele turnuri din Kuala Lumpur sau chiar patrunde pentru o lovitura similara pe teritoriul chinez.

Ultimele NOUTATI

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara

today22 Apr. 2024
Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand
Companii

Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand

today22 Apr. 2024
Cum se prepara cel mai bun miel la cuptor: secretele retetei din batrani
Reteta zilei

Cum se prepara cel mai bun miel la cuptor: secretele retetei din batrani

today22 Apr. 2024
Metode eficiente sa faci bani online in 2024, fara live-uri pe TikTok sau MLM
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Metode eficiente sa faci bani online in 2024, fara live-uri pe TikTok sau MLM

today22 Apr. 2024
Rotatia anvelopelor, pregatirea pentru iarna urmatoare
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Rotatia anvelopelor, pregatirea pentru iarna urmatoare

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate
Economie

Cum ar trebui sa se comporte tinerii cu banii: economisire si fara pretentii exagerate

today22 Apr. 2024
Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul...

Ce nu ai voie sa faci in avion, daca zbori pentru prima oara

today22 Apr. 2024
Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand
Companii

Ce trebuie sa faci la serviciu ca sa nu mai fii tinut pe acelasi salariu ani la rand

today22 Apr. 2024
Cum se prepara cel mai bun miel la cuptor: secretele retetei din batrani
Reteta zilei

Cum se prepara cel mai bun miel la cuptor: secretele retetei din batrani

today22 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x