Angajatii din baruri, hoteluri si restaurante vor fi obligati sa aiba calificare
angajatiturismhotelurireglementariant
Hotelurile sunt obligate sa aiba calificati toti angajatii din bucatarie, restaurante, baruri si receptie. Minim 50% dintre agentii de turism din agentii trebuie sa aiba atestat in domeniu, a declarat Razvan Filipescu, presedintele ANT, citat de Agerpres.
"Am urmarit imbunatatirea serviciilor oferite catre turisti, dar si a calitatii managementului agentilor economici. Printre altele, am prevazut, ca noutate, ca personalul sa fie 100% calificat pentru partea de receptie si cea de alimentatie publica din unitatile de cazare", a afirmat Filipescu.
Schimbarea normelor privind functionarea hotelurilor si agentiilor de turism a fost facuta printr-un ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) intrat in vigoare la jumatatea lunii iunie.
Pentru calificarea personalului din hoteluri si agentii exista licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, si centre de formare profesionala private sau in cadrul agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca.
Inainte de emiterea ordinului, personalul din receptia hotelurilor si motelurilor trebuia sa fie calificat in proportie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele si 50% la hotelurile de o stea si doua stele.
Cei care activau in baruri, restaurante si bucatarii era necesar sa fie calificati in proportie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele si 40% la una si doua stele.
Prin schimbarile respective, ANT a demarat mai multe verificari si controale la firme pentru a observa daca acestea au fost puse in practica. Acestia vor solicita si dovada inregistrarii contractelor de munca.
Potrivit sursei citate, in cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge pana la 30.000 de lei.
In plus, s-a renuntat la obligativitatea existentei unui grup electrogen sau minim doua surse de energie pentru hotelurile de 3-5 stele.
A fost introdusa, insa, si obligativitatea clasificarii cofetariilor si patiseriilor dupa numar de stele, exact cum se intampla in cazul hotelurilor si restaurantelor.
Totodata, agentiile de turism au fost obligate ca minim 50% din personal sa fie calificat ca "agent de turism-ghid atestat prin certificat de absolvire a unui curs de calificare". Anterior, nu exista o astfel de prevedere.
In Romania sunt inregistrate peste 1.300 de hoteluri si circa 3.100 de agentii de turism.