Studiu SMARK Research: Romanii au 4 ore de timp liber intr-o zi lucratoare si 9 ore intr-o zi de weekend
studiusmark researchraportcercetaresindicatconsum
SMARK Research a lansat raportul de cercetare in sistem sindicalizat "Timpul liber la romani. Preferinte, asteptari, consum". Acesta este realizat de eResearch in mai 2012 si raspunde la intrebari esentiale pentru branduri din perspectiva comunicarii cu publicul tinta in timpul liber, momentul in care acesta este cel mai deschis catre comunicare.
Studiul se adreseaza comunitatii profesionistilor de marketing & comunicare din tara noastra si reprezinta o analiza reprezentativa pentru populatia adulta de 18 - 45 de ani de la oras, cu acces la internet, din cele mai mari orase: Brasov, Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara.
"Acest studiu si-a propus sa creioneze o harta a modului in care romanii isi petrec timpul liber, din dorinta de a identifica cele mai exploatate, respectiv neexplorate zone de asociere si comunicare de catre branduri si de a le oferi acestora idei pentru platforme de activare eficiente. Ideea proiectului a venit de la observarea unui trend de aglomerare a ‘pietei’ de evenimente si a optiunilor de petrecere a timpului liber, pe de o parte, respectiv a implicarii din ce in ce mai mari a brandurilor in viata sociala a oamenilor", subliniaza Ioana Dogaru, consultant marketing si comunicare pentru SMARK.
Iata cateva informatii de baza din raportul SMARK:
1. Romanii au in medie circa 4 ore de timp liber intr-o zi lucratoare si circa 9 ore intr-o zi de weekend;
2. Bugetul mediu lunar alocat pentru activitatile din timpul liber este de 350 lei;
3. Romanii au o viata sociala destul de restransa, preferand compania familiei, atat in timpul liber din zilele lucratoare, cat si in weekend;
4. Romanii sunt mai degraba comozi, nu isi organizeaza de obicei timpul liber si au o predilectie pentru activitati sedentare - 80% prefera sa isi petreaca timpul liber dintr-o zi oarecare in casa. Situatia se inverseaza insa la finele saptamanii, cand 76% dintre romani prefera sa iasa afara;
5. Romanii se asteapta ca brandurile sa fie prezente in activitati comune (iesit in oras, activitati in aer liber), "dar isi doresc si ca acestea sa ii scoata din cotidian: sa organizeze si sa faciliteze accesul la evenimente culturale, sportive sau la petreceri, activitati care nu fac parte din programul lor obisnuit", releva studiul.
"Cred ca lucrurile in Romania ultimilor ani s-au mai schimbat atat la nivel de peisaj cat si la nivel de perceptii. Peisajul mediatic s-a schimbat, la fel si tehnologia. Stilul de viata incepe sa se schimbe. Asadar consumatorul s-a schimbat. In acelasi timp, batalia pe minutele de atentie din mintea consumatorului este mai ascutita decat oricand. Iar brandurile au nevoie sa inteleaga ce s-a schimbat in mintea consumatorului, care sunt mai nou prioritatile acestuia si cum ar putea sa-si adapteze discursul si actiunile pentru a castiga cat mai mult din timpul si atentia lui. Evident asta are foarte multa legatura cu modul in care isi distribuie consumatorul atentia in timpul liber, adica atunci cand este disponibil, accesibil brandurilor si actiunilor de marketing. Asta am intentionat sa punem pe masa oamenilor de marketing prin acest studiu, raspunsuri la intrebarile de mai sus. Am abordat aceasta tema printr-o metodologie hybrid care ne-a permis sa intelegem in detaliu cum definesc romanii timpul liber si cum si-ar dori sa fie intampinat de branduri pentru a-si petrece timpul liber impreuna", precizeaza Sorel Radu, Owner eResearch.
Cei care doresc sa afle mai multe informatii despre raport sau sa il comande au la dispozitie site-ul
Research.SMARK.ro.
Sursa foto: Manager.ro