ANALIZA: Investitia in consumator da intotdeauna roade

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Investitia in consumator da intotdeauna roade ANALIZA: Investitia in consumator da intotdeauna roade
de Manager.ro la 09 Apr. 2012
Urmareste-ne pe Google News
analizaconsumatoriernst & youngprofit

Instabilitatea economica globala i-a determinat pe consumatori sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara, iar asteptarile lor de la furnizorii de bunuri si servicii au crescut simtitor. Daca nevoile consumatorilor nu sunt satisfacute, acestia reactioneaza instantaneu in mediul online prin retelele de socializare, unde isi pot articula nemultumirile. Mentinerea cotei de piata si a profitabilitatii este, in consecinta, mai dificila acum decat oricand.

Daca o organizatie nu actioneaza pentru a se adresa consumatorilor potriviti si pentru a indeplini cerintele lor, se expune riscului de a pierde cota de piata si avantajul competitiv, potrivit unui raport al companiei de consultanta si audit Ernst & Young (E&Y), remis Manager.ro.
 
Daca nu iti tratezi consumatorii cu respectul necesar, te expui la trei mari riscuri: riscul reducerii profitului per consumator, riscul pierderii consumatorilor si riscul pierderii sustenabilitatii. 
 
Expunerea la riscul reducerii profitului este mare atunci cand o companie nu reuseste sa faca diferenta intre consumatorii profitabili si cei neprofitabili, motiv pentru care nu actioneaza pentru a creste valoarea celor care aduc venit.
 
Riscul pierderii consumatorilor apare atunci cand organizatia nu contureaza o perceptie corespunzatoare asupra valorii totale transferate catre consumator, la pretul si costul corecte pentru consumatorii vizati.
 
Riscul pierderii sustenabilitatii apare in randurile companiilor care se concentreaza prea mult asupra propriilor produse si stocuri, in loc sa inoveze in mod continuu, prin aplecarea asupra consumatorului si prin stimularea colaborari intre functiile sale interne.

6 lectii de invatat din esecul RIM cu marca BlackBerry >>>
 
Potrivit E&Y, companiile trebuie sa se concentreze, pana la cel mai mic detaliu, asupra consumatorului. Iata trei masuri ce pot fi implementate in acest sens:
 
1. Diferentierea intre consumatorii profitabili si cei neprofitabili
 
Determinarea nivelului de profitabilitate a unui consumator este primul pas in crearea valorii. In continuare, este important ca modelul de analiza a profitabilitatii sa includa toti factorii relevanti, pentru a intelege valoarea potentiala agregata pe parcursul intregii vieti a consumatorului. Analiza profitabilitatii permite companiilor sa dezvolte strategii pentru a se apropia de consumatorii cei mai profitabili si pentru a renunta la cei neprofitabili. Aceasta releva, de obicei, trei categorii de consumatori: 
 
Foarte profitabili: primii 20% dintre consumatori, care genereaza, de obicei, intre 150% si 300% din profitul total.
Moderat profitabili: urmatorii 70% dintre consumatori sunt la nivel de break-even – nu genereaza profit, insa acopera costurile de vanzare.
Neprofitabili: cei aproximativ 10% care aduc, in realitate, o pierdere intre 50% si 200%.
 
2. Conturarea unei perceptii a valorii la pretul si costul corecte 
 
Companiile trebuie sa inteleaga in continuare cum pot crea valoare in perceptia conumatorilor, prin investitiile pe care le fac. Analiza se concentreaza pe componente care determina perceptia valorii transferate consumatorului, precum: produse, pret, servicii post-vanzare, experienta consumatorului.
 
3. Atingerea pragului de sustenabilitate
 
Companiile pot gasi modalitati de a-si mari baza de consumatori si de a face profit pe termen scurt, insa succesul pe termen lung impune crearea capacitatilor care sa sustina in mod durabil cresterea bazei consumatorilor si a profitului. Organizatia devine sustenabila atunci cand functiile ei interne colaboreaza pentru a inova si pentru a fi relevante, prin actiuni care raspund nevoilor specifice ale consumatorilor.

Ultimele NOUTATI

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Economie

ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x