ANALIZA: Investitiile marilor companii din IT nu cresc si credibilitatea. Se vede in vanzari
companiiitinvestitiivanzaritehnologie
Cresterea anuala a vanzarilor pentru primele 100 de companii globale de tehnologie a inregistrat valori negative in al doilea trimestru, in ciuda cresterilor puternice si a investitiilor facute pentru dezvoltarea mega-tendintelor din tehnologiile mobile, sociale, cloud si analizele big data, potrivit studiului EY - View from the top: global technology trends and performance.
Desi perspectivele macro-economice se imbunatatesc, mai ales in economiile dezvoltate, cererea clientilor se orienteaza tot mai accelerat catre tehnologiile de ultima generatie, cum ar fi smart mobility si tehnologiile cloud, afectand cererea pentru produsele si serviciile traditionale.
Toate companiile de top se confrunta cu "dilema inovatorului". Asta inseamna ca nu stiu cand, cum si cat de repede sa treaca la noile produse si servicii inovatoare si sa renunte la cele extrem de profitabile, dar din ce in ce mai depasite.
Prin urmare, inovarea in linie cu mega-tendintele se traduce in perturbarea liniillor existente de produse si a modelelor de afaceri. Cu toate acestea, companiile continua sa investeasca in si sa-si plaseze pariurile pe mega-tendintele emergente care domina peisajul tehnologiei.
„Companiile de tehnologie se pot dovedi nepregatite pentru schimbarile surprinzatoare care se produc la nivel macro-economic. Cresterea se relanseaza pe pietele din S.U.A., Europa si Japonia, insa pare sa incetineasca in multe piete emergente. Companiile din mai multe industrii s-au concentrat timp de mai multi ani pe pietele emergente pentru a-si asigura cresterea, insa, in acest an, economiile dezvoltate sunt cele care par sa contribuie majoritar la cresterea economiei globale”, se mai arata in studiul EY.
Investitorii in tehnologie vor crestere, iar in cazul companiilor top 100 din tehnologie aceasta este destul de anemica. Astfel, valoarea de piata cumulata a primelor 100 de companii de tehnologie a crescut la sfarsitul celui de-al doilea trimestru, cu doar 7% fata de anul precedent.
Problemele sectorului de internet
Sectorul de internet a inregistrat cele mai mari cresteri in T2, insa continua sa se confrunte cu provocari privind reglementarea si problemele de confidentialitate. Companiile de internet se afla in prima linie in privinta colectarii si digitalizarii informatiilor din intreaga lume, prin urmare potentialul lor de crestere in viitor se arata extrem de puternic si divers.
Principalele provocari ale sectorului raman alegerea celor mai bune oportunitati de crestere si gestionarea problemelor de reglementare si de respectare a confidentialitatii datelor private. De exemplu, s-a consemnat o noua punere pe rol a unui caz de incalcare a intimitatii online in Europa, iar cercetarile efectuate in S.U.A. au aratat ca adolescentii sunt mult mai preocupati de confidentialitatea online decat se credea anterior.
Sectorul de servicii IT
Analistii si-au redus previziunile in privinta cresterilor de cheltuieli destinate IT pentru restul anului 2013, iar migrarea catre serviciile de tip cloud va continua sa erodeze veniturile din acest sector. Totodata, expertii sugereaza ca si cresterea serviciilor de tip cloud ar putea intampina probleme, dupa revelarea rezultatelor programului PRISM NSA din S.U.A.
Unii dintre ei argumenteaza ca aceste rezultate ar putea duce la o re-evaluare a securitatii serviciilor cloud la nivel global, in timp ce altii, dimpotriva, considera ca beneficiile aduse afacerii de tehnologiile cloud depasesc cu mult problemele de securitate.