Analiza: Logourile nu sunt niste simple desene
logouriinformatiicompetitiiconsumatoripareriidei
Multe companii nu dau mare importanta logourilor care le reprezinta pretutindeni.
Airbnb, serviciul de inchirieri imobiliare si cel mai nou "jucator" din Silicon Valley, a lansat un nou logo la mijlocul lunii iulie, cu surle si trambite.
Ca parte a campaniei de rebranding, logoul a fost denumit Belo si s-a spus ca semnifica oamenii, locurile si dragostea. Totusi, utilizatorii de internet au vazut ceva cu totul diferit.
Dincolo de faptul ca logoul avea o forma ciudata, acesta semana foarte mult cu cel al unei companii de IT denumita Automation Anywhere. Cele doua entitati colaboreaza acum pentru a "rezolva problema".
Nu este prima data cand o companie isi schimba logoul. In urma cu cativa ani, GAP a incercat sa isi schimbe logo-ul, dar a abandonat ideea, dupa ce s-a confruntat cu replicile dure ale fanilor de pe Twitter si Facebook.
Unele din cele mai mari companii esueaza lamentabil, atunci cand trebuie sa isi schimbe logoul.
Crearea unui logo este costisitoare; BP Amoco a cheltuit 7,8 milioane dolari pentru a realiza un nou logo si NPO (Norwegian Post Office) din Posten a investit 55 milioane dolari intr-o reprezentare grafica. Putina documentare i-ar putea ajuta pe antreprenori sa nu cada in capcana adoptarii unui logo gresit.
Formele definesc perceptiile
Logourile pot influenta comportamentul consumatorilor cu privire la caracteristicile fizice ale unui brand.
De exemplu, cercetatorii au descoperit ca logourile cu unghiuri ascutite ii determina pe consumatori sa se gandeasca la durabilitatea unui produs sau fiabilitatea unui produs.
In schimb, logourile rotunde ii determina pe consumatori sa considere ca produsele sunt mai subtile, mai confortabile.
Airbnb a ales un logo mai "cuminte", esuand insa in alegerea formei. Efectul nu s-a lasat asteptat. Consumatorii sunt insa mai dispusi sa plateasca pentru un produs, daca logoul producatorului rezoneaza cu "misiunea" acestuia.
Companiile trebuie sa aleaga logouri estetice, dar si functionale, care sa le reprezinte.
Daca nu isi "fac temele" cum se cuvine, logoul nu va aduce nicio imbunatatire a prezentei.
Intrebati-i pe consumatori daca sunt multumiti de logoul respectiv si ce le inspira acesta. Competitiile intre consumatori reprezinta o idee buna de "brainstorming".
Puteti realiza un logo in functie de angajamentul consumatorilor. Puteti sa tineti seama de "avertismentele" lor.
Totusi, acesti pasi nu va vor feri de problemele cu care s-a confruntat Airbnb. Trebuie sa fiti informati.
Alegeti cateva logouri si mizati pe perfectiune. Care sunt clientii dumneavoastra? Aveti o categorie aparte de consumatori? Asigurati-va ca inlaturati toate conotatiile negative, fie ele verbale sau vizuale.
Ultimul pas este sa ii intrebati pe consumatori daca sunt multumiti de logourile respective, alaturi de dimensiunile specifice. Aveti puterea de a alege. Adresati-va consumatorilor de pe pietele relevante pentru afacerea dumneavoastra.
Cand tineti cont de parerile tuturor celor din jur, jucati la "ruleta ruseasca". Nu-i nimic rau in asta, cat timp nicio perspectiva nu va "raneste".