Care sunt cele mai puternice branduri romanesti
branduriinterviuridedemanemaginvestitiiserviciidacia
Borsec, Dero si Gerovital sunt pe primele locuri in clasamentul celor mai puternice o suta de branduri romanesti, realizat de revista Biz pe baza unui studiu al campaniei de cercetare Unlock Market Research.
Cele 3 branduri sunt urmate in top 10 de Dorna, Arctic, Dacia, Elmiplant, Aqua Carpatica, Farmec si Petrom.
Topul continua cu Jolidon, Poiana, Fares, Rom, eMag, Bucovina, Mobexpert, Doina, Joe si Triumf, informeaza
Agerpres.
"'Dacă acum cinci ani vorbeai despre branduri românești, interlocutorii întrebau mirați dacă avem 50 de branduri. Aveam, dar nu erau promovate, și nu ne pasă de ele! După cinci ani în care am promovat și prezentat cele mai puternice 50 de branduri românești, am realizat anul acesta primul top 100 cu branduri românești puternice", a declarat Marta Ușurelu, redactor-șef al revistei Biz, citat într-un comunicat de presă.
In topul din 2014 se face remarcata o evolutie a bunurilor de folosinta indelungata (Arctic, Dacia), a serviciilor (Petrom, companii bancare, Medlife) si a retailului online si offline (eMag, Dedeman, Mobexpert).
Studiul se bazeaza pe 1.000 de interviuri online si este reprezentantiv la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei cu varste intre 18-55 de ani.
Totodata, performanta marcilor romanesti este masurata in baza a patru indicatori: investitia investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei.