Cercetare de piata in parcurile comerciale ARGO: Segmentul tanar si masculin- majoritar in centrele comerciale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cercetare de piata in parcurile comerciale ARGO: Segmentul tanar si masculin- majoritar in centrele comerciale Cercetare de piata in parcurile comerciale ARGO: Segmentul tanar si masculin- majoritar in centrele comerciale
de Manager.ro la 23 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
argosibiuparcuri comerciale argoprofilritmfactori

Potrivit unei cercetari de piata realizata in centrele comerciale detinute de ARGO (Argo Real Estate Opportunities Fund) in Romania, intre 60-87% dintre vizitatori vin in locatiile respective pentru a achizitiona produse alimentare; in plus, cei mai multi cumpara si imbracaminte si incaltaminte, "varfurile" pe acest segment inregistrandu-se la confectii in Sibiu (40% dintre vizitatorii centrului comercial inclus in studiu) si Suceava (cca 37% dintre vizitatorii Shopping City Suceava). Cosmeticele si produsele de intretinere se afla pe locul al treilea in topul articolelor cumparate, cele mai mari procente in acest sens fiind inregistrate la cumparatorii din parcurile comerciale ARGO din Iasi (29%) si Sibiu (23%); produsele IT si electronicele au cel mai mare succes in Sibiu si Suceava, fiind achizitionate de cca 13% dintre cumparatorii din fiecare dintre centrele comerciale ARGO respective.

Studiul a fost realizat de catre DTZ Echinox, la solicitarea Argo Real Estate Opportunities Fund, prin intervievarea unui esantion de 2.400 de persoane in orasele in care ARGO detine parcuri comerciale: Sibiu, Suceava, Oradea si Iasi.
 
Majoritatea persoanelor au vizitat parcurile comerciale cu scopul firesc de a-si face cumparaturile, dar studiul arata ca multi au avut drept obiectiv inclusiv compararea sau verificarea preturilor produselor, cele mai mari procente in acest sens fiind inregistrate in Sibiu (15,2% dintre vizitatori) si Suceava (cca 10%). Mesajele promotionale si ofertele speciale au atras in centrele comerciale cca 13% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu, 10,2% dintre cumparatorii din Era Shopping Park Iasi, 8,5% dintre vizitatorii Shopping City Suceava si 5,8% dintre oradenii care au intrat in Era Shopping Park Oradea.
 
Cca 19,5% dintre vizitatorii Shopping City Sibiu si aproape o treime dintre clientii Shopping City Suceava au vizitat centrele respective inclusiv pentru a se relaxa si a se bucura de facilitatile oferite pentru petrecerea timpului liber. "Parcurile comerciale nu mai constituie demult doar o locatie in care oamenii isi fac cumparaturile, asa incat rolul centrelor in ceea ce priveste relaxarea si distractia este in mod firesc confirmat de acest studiu. De asemenea, conform cercetarii, campaniile de discounturi, concertele si targurile tematice sunt pe primele locuri in topul actiunilor pe care si le doresc vizitatorii si, daca in ansamblu aceasta concluzie nu ne surprinde, diferentele de la o regiune la alta sunt interesante", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO. Astfel, iesenii intervievati au plasat targurile tematice pe primul loc in topul evenimentelor care ii stimuleaza sa viziteze centrul comercial, urmate de premiile instant, in timp ce pe ultimul loc au clasat evenimentele mondene. Sibienii, in schimb, sunt atrasi in primul rand de discounturi, urmate de concerte si prefera mai putin evenimentele sportive organizate in parcurile comerciale; primele doua locuri sunt aceleasi si in ceea ce priveste centrul comercial analizat in Suceava, in timp ce oradenii intervievati au aratat ca isi doresc in primul rand multe concerte, iar abia apoi discounturi. 
 
"In ceea ce priveste profilul demografic al vizitatorilor centrelor comerciale ARGO, acesta devine din ce in ce mai interesant, segmentul principal fiind reprezentat de barbati, cu varsta mai mica de 30 de ani, care au studii universitare. In conditiile in care Romania are o populatie in proportie de 51,4% de sex feminim, conform ultimului recensamant din 2011, iar shoppingul este considerat traditional o ocupatie feminina, rezultatele studiului arata ca asistam la o transformare interesanta a publicului centrelor comerciale, care reflecta dinamica mixului de retaileri si mai ales a facilitatilor de entertainment din centrele comerciale", a precizat Graham Kilbane. Cercetarea de piata a relevat faptul ca publicul centrelor comerciale ARGO este majoritar masculin: 58,8% dintre vizitatorii din Era Shopping Park Iasi sunt barbati, iar situatia este similara in centrele ARGO din Sibiu (57,5%), Oradea (57%) si Suceava (51%). Parcurile comerciale ARGO au un public tanar, ponderea persoanelor cu varsta sub 30 de ani variind intre 37% la Iasi si 55% la Sibiu, factorii determinanti fiind mixul de magazine si facilitatile de petrecere a timpului liber disponibile in fiecare dintre centre; procentul persoanelor cu studii universitare care viziteaza centrele comerciale cuprinse in cercetare variaza intre 30% la Suceava si aproape 56% la Iasi, in conditiile in care la Shopping City Sibiu peste 15% dintre vizitatori au inclusiv studii postuniversitare.
 
"Cercetarile de piata pe care le efectuam periodic pentru a ne cunoaste cat mai bine vizitatorii arata o dinamica in crestere in ceea ce priveste modificarile comportamentului consumatorului si profilul acestuia; schimbarile in acest sens sunt din ce in ce mai dese si de anvergura, astfel incat "timpul de reactie" al retailerilor si centrelor comerciale este din ce in ce mai redus, acestia trebuind sa se "reinventeze" constant si intr-un ritm rapid pentru a avea succes in anii care vin", a aratat Graham Kilbane.

Ultimele NOUTATI

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?
Life Style

De ce Vitamina C Lipozomala este mai eficienta decat cea traditionala?

today24 Apr. 2024
Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret
Noutati auto 2022 - stiri din domeniul auto

Masinile Tesla se ieftinesc, din 2025: concurenta cu Dacia Duster la pret

today24 Apr. 2024
Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni
Afla...

Rutina de dimineata a miliardarilor lumii: cum isi incep dimineata cei mai bogati si faimosi dintre pamanteni

today24 Apr. 2024
Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza
Business

Cele mai profitabile afaceri de acasa, pentru cine se pricepe la internet si limba engleza

today24 Apr. 2024
Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii
Imobiliare

Cum recunosti o teapa in imobiliare: verifica asta inainte sa faci actele si sa dai banii

today24 Apr. 2024
Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x