Cum poate fi salvata publicitatea online
publicitate onlinecpmcpcimpresii vizibilereclame onlineprofituri
Nu a trecut mult timp de cand ne intrebam daca presa tiparita si reclamele aferente ei mai pot fi salvate. Iata ca azi suntem nevoiti sa ne punem problema rentabilitatii reclamei online. Expertii spun ca trebuie sa trecem de la analiza CTR (click-through rates) la cea a unui nou concept: "impresiile vizibile".
Din pacate, bannerele inregistreaza in general rate mici de clicuri, oricare ar fi estimarile, explica analistii.
CTR reprezinta o problema in sine, nu bannerele. Cele mai multe companii nu se intreaba cine acceseaza cu clic reclamele respective, deoarece experienta vizualizarii este mult mai importanta decat primul aspect. Plata pentru CPM (cost per thousand impressions) este mai importanta decat CPC (cost per click).
Modelul impresiilor vizibile poate pune insa probleme. Companiile platesc mai multi bani pentru reclamele de acest tip (si pentru clicuri) deoarece rivalii fara scrupule "dilueaza" rezultatele folosind BOTI care "imita" traficul uman.
De fapt, traficul fraudulent va aduce prejudicii de 11,6 miliarde dolari pentru industria publicitatii in 2014, potrivit Solve Media. si nimeni nu se oboseste sa se intrebe care sunt cauzele.
Daca analizam lentilele prin care sunt analizate CTR si CPM, observam ca ambele sunt sparte.
Nu putem genera conversii reale fara trafic real! Doar OAMENII pot cumpara produse, se pot inregistra la newslettere si pot interactiona cu reclamele.
Este esentiala trecerea de la CPC si CPM la masurarea impactului de vizualizare. Doar impresiile vizibile pot genera un angajament si un succes repetat.
VI (viewable impressions) reprezinta raspunsul la amalgamul CTR si poate stopa ratele ridicate de fraude in publicitate. In timp ce modelele CPM/CPC sunt usor de pacalit, modelele impresiilor presupun ca publicitarii sa plateasca doar atunci cand utilizatorii sunt capabili sa interactioneze cu reclamele. Botii nu pot genera impresii de vizualizare, deoarece nu pot realiza actiuni care sa distinga o vizita reala de una falsa.
Un model VI ii poate ajuta pe jucatorii din publicitate sa nu plateasca reclamele care sunt incarcate, dar nu si vizualizate.
Anul trecut, comScore a stabilit ca 54% din reclame nu sunt vizualizate de utilizatorii internetului.
Multi advertiseri sunt pacaliti sa plateasca pentru reclamele "principale" de pe un site, chiar daca utilizatorii nu le acceseaza. Impresiile vizibile pot clarifica aceasta situatie nedorita.
"Dupa 18 ani de dezbateri aprinse", Making Measurement Make Sense (3MS), o coalitie a asociatiilor din publicitate, a fost de acord sa adopte impresiile vizibile in martie 2014. Pentru ca o reclama sa fie contorizata ca impresie vizibila, 50% din pixeli trebuie sa apara pe ecran cel putin o secunda. Pentru video, 50% din pixeli trebuie sa apara pe ecran timp de 2 secunde. 3MS a oferit unda verde pentru tranzactionarea impresiilor vizibile incepand cu 30 iunie.
Cele mai multe reclame nu il pot motiva pe utilizator intr-o secunda. Astfel, cei din publicitate doresc "garantii de 5, 10 sau chiar 20 de secunde", mai ales pentru reclamele video.
Impresiile vizibile pot duce la o mai buna monetizare a inventarului de utilizatori. Daca un publisher reuseste sa-i convinga pe investitorii in publicitate ca vor plati doar pentru impresiile vizibile si clicurile oamenilor, inventarul va fi mai valoros.
CPC-ul traditional se afla in moarte clinica si CPM fuzioneaza cu VI. Cand reclamele se vor referi mai mult la interactiunea cu oamenii si mai putin la clicurile lor, situatia publicitatii se va schimba in bine.
Oamenii vor continua sa apere elementele de contorizare care nu mai au relevanta in prezent. Clicurile nu mai conteaza asa mult. Mizati pe impresiile vizibile si securizarea marketingului digital si a publicitatii online, care vor aduce profituri mai sigure pentru toti cei implicati.