Peste 60% dintre respondentii din cadrul unui studiu KPMG, adunati la un eveniment Oracle (OpenWorld), au declarat ca organizatiile lor dispun de o strategie bine definita de analiza a informatiilor. Totusi, doar 39% dintre respondenti sunt de acord cu afirmatia ca echipa de conducere are acces la volumul maxim de date - adunate din piata - si atat de necesare, pentru a previziona nevoile clientilor lor. Aceasta informatie "nestructurata" este de obicei generata de clienti, vanzatori si analisti, prin intermediul website-urilor, de utilizatorii de dispozitive mobile si prin intermediul retelelor de socializare.
In consecinta, directorii executivi sunt nevoiti sa analizeze datele prezente si sa actioneze in functie de rezultatele acestora (45% dintre cei 400 de directori executivi intervievati de KPMG au reclamat acest lucru). In plus, peste un sfert dintre respondenti au spus ca o mare provocare pentru ei o reprezinta extragerea datelor din alte surse.
"Datele generate pe internet de clienti si vanzatori pot oferi oportunitati de predictie a schimbarilor de pe piata", a declarat Jeanne E. Johnson, care conduce divizia KPMG Data & Analytics (D&A). "Contorizarea acestor informatii ramane o provocare".
Vechile metehne privind contorizarea, gestionarea si monitorizarea unei afaceri - precum si asigurarea calitatii informatiilor - vor fi indepartate - pe masura ce viteza, nevoia de informatii de incredere si automatizarea datelor vor continua sa influenteze munca la birou.
In consecinta, spune Johnson, "pentru a reusi intr-o economie dominata de puterea informatiei, trebuie sa stii ceea ce NU STII sau sa anticipezi acele lucruri la care nu te-ai fi asteptat".
Mai mult, 29% dintre respondenti au declarat ca avansul tehnologic in privinta analizei datelor va schimba fundamental compania sau industria pentru care lucreaza, in urmatorii ani. 42% dintre directorii executivi au spus ca datele si analizele vor avea un impact urias asupra unor zone industriale si antreprenoriale, chiar daca 36% dintre acestia estimeaza ca organizatiile lor vor avea nevoie de 1 - 3 ani, pentru a implementa strategiile informationale, care sa le permita sa "ghiceasca" mersul pietei.
Alte statistici rezultate din studiul KPMG:
1. 45% dintre respondenti au fost de acord ca analiza datelor se afla pe agenda lor manageriala
2. 45% dintre respondenti au spus ca organizatiile lor tind sa se concentreze mai degraba asupra securitatii datelor, in loc sa le foloseasca pentru a-si imbunatati operatiunile