HBR: Cei mai buni manageri provin din interiorul companiei
managercompanieprofitclientiangajatigreseli
Pentru a sustine cresterea si profitul in pietele financiare competitive din zilele noastre, conducatorii trebuie sa fie interesati indeosebi de cei care investesc timp si suflet in compania lor - angajati, intermediari, clienti, comunitate. O viziune focalizata asupra dobandirii de venituri pe termen scurt nu face altceva decat sa compromita capacitatea companiei de a adopta o strategie antreprenoriala inovatoare.
Studiul prezentat de Joseph L. Bower pe
blogs.hbr.org (Harvard Business Review) arata ca uneori planurile de succesiune sunt grav afectate de decizii eronate. Potrivit analizei, cei mai buni manageri sunt cei din interiorul companiei, supranumiti si "inside outsiders", directori care au crescut alaturi de aceasta si cunosc mecanismele din interior. Acestia au inceput insa sa gandeasca "in afara cutiei" si pot furniza o perspectiva complet noua a pietelor financiare in continua schimbare.
E nevoie de timp si atentie, pentru a putea cultiva asemenea talente: recrutare, instruire si stabilirea exacta a indatoririlor fiecaruia. Orice dezvoltare a unei afaceri, planificare si strategie reprezinta o oportunitate prin care executivii pot creste. Cu alte cuvinte, modul in care este administrata compania va dicta si stabilirea succesiunii.
Crezi ca talentul poate fi cumparat "la comanda"? Atunci n-ai de ce sa participi la intalnirea pentru stabilirea unui nou manager. Unii "manageri moderni" se incred prea mult in "piata talentelor", cand vine vorba de succesiunea la conducerea firmei. 60% dintre cei 1.380 de directori de resurse umane intervievati de HBR au declarat ca firmele americane pentru care lucreaza nu au stabilit inca un plan de succesiune.
Companiile s-au concentrat in ultimii 20 de ani mai degraba asupra castigurilor trimestriale, decat a identificarii de noi lideri. Cand vine momentul numirii unui nou manager, firmele cauta dincolo de usa. Studiile arata ca un om din interior "crescut" de companie poate fi liderul mult dorit. Mai mult, performanta in cadrul firmei este cu atat mai buna, cu cat liderii provin din interiorul acesteia, spun cei de la HBR.
Cei din afara companiei se pricep de minune la reducerea cheltuielilor si intoarcerea profiturilor unei companii. Pe de alta parte, ei nu pot intelege adevarata functionare a companiei si nu reusesc sa dezvolte business-ul. Le lipseste acea sclipire, necesara atunci cand vrei sa "ataci" in mod inteligent riscurile strategice.
Pentru a dezvolta managementul, trebuie sa le oferi potentialilor lideri functii cu responsabilitati. Acestia trebuie protejati de propriile greseli. La randul lor, cei care se viseaza manageri trebuie sa isi "paveze" un drum stabil, sa ofere solutii pe termen scurt, in timp ce dezvolta strategii complexe pe termen lung. E greu sa fii sef, intr-adevar, daca vrei cu adevarat sa FII un SEF!
Provocarile sunt multiple, dar orice incercare merita, in conditiile in care putem schimba cursul unei companii, de la patul de moarte la jocul de-a sotronul in parc. Asigurati-va ca aveti o echipa de resurse umane de exceptie, care sa "culeaga" din timp talentele aflate in deriva. Investiti timp si bani in transformarea firmei dumneavoastra intr-o "fabrica de viitori lideri".