Romania in 2014: Iesim din criza. Guvernul reuseste doua mari privatizari. Cresc tranzactiile din domeniul bancar
predictii 2014romania 2014dc communication
Treisprezece specialisti din 11 industrii au facut previziuni in privinta evolutiilor marcante din Romania pentru 2014, in cadrul evenimentului Pro-Gnosis, organizat de DC Communication.
Cele 44 de predictii vizand domenii dintre cele mai diverse, de la macroeconomie la antreprenoriat social, de la consultanta la bancar, piete de capital, social media, muzica, gastronomie sau domeniul legal schiteaza, in perspectiva, repere si tendinte care merita urmarite in Romania anului 2014.
Gandita ca preambul al noptii Sfantului Andrei cand, conform traditiei, viitorul se lasa citit de muritorul de rand, noaptea predictiilor a reunit clienti si colaboratori ai DC Communication intr-un demers menit sa revalorizeze traditia intr-o cheie noua, dedicata informatiei.
Mai jos prezentam cinci dintre specialistii prezenti la intalnire si predictiile acestora.
Ion Sturza - Fribourg Investments:
Se va incheia criza economica. Guvernul va reusi doua privatizari de anvergura si va debloca doua investitii private strategice. Oamenii de afaceri romani nu vor mai folosi insolventa ca strategie de business. Alegerile vor aduce populism exagerat cu impact pe termen mediu.
Gabriel Sincu - EY Romania:
Sistemul de TVA la incasare va deveni optional. UE va descuraja tranzactiile cu paradisurile fiscale. Reglementarile privind holdingurile vor fi greu de aplicat si procedurile birocratice vor fi foarte stufoase.
Magda Sandulescu - Raiffeisen Bank:
In 2014, vom asista la o crestere a mobilitatii si a accesului la Internet in Romania, ceea ce va duce la o majorare a numarului de tranzactii din domeniul bancar. Conceptul de “Big data” va deveni tot mai important. Serviciul de Personalized advisory va deveni tot mai popular.
Roxana Vitan - The Romanian-American Foundation:
Vom auzi tot mai mult de sustenabilitate si dezvoltare durabila. Standardele legate de Global Reporting Initiative si ISO 26000 vor reprezenta noile tendinte pentru corporatii. ONG-urile vor detine rolul de intermediar intre corporatii si comunitati, in punerea in practica a celor de mai sus. Vom vedea o agregare, iar finantarea de investitii sociale va inlocui finantarea pe proiect.
Elena Badea - EY Romania:
Crestere de la 41% la 55% a utilizarii LinkedIn de catre firme. Acesta va deveni principalul canal de comunicare B2B. 85% va fi nivelul de utilizare al retelelor sociale pentru promovare. In 2013, acesta a fost de 78% in Romania si 97% la nivel global. Continutul video va fi “the next big thing”.
Firmele vor descoperi Pinterest, tumblr si Slideshare. “Selfies” de companie si augumented reality.
Foto: DC Communcation.