Topul celor mai importante companii din Romania
topmetodologieanalizacompaniifamiliecorporatii
EY Romania a dezvoltat metodologia de analiza pentru realizarea topului Major Companies in Romania, care cuprinde clasamentul celor mai importante si performante companii ale economiei romanesti din anul 2012. Metodologia EY a luat in considerare un mix de indicatori prin care s-au analizat rezultatele raportate de companii la sfarsitul anului 2012, conform datelor de la Registrul Comertului.
Scoringul utilizat in analiza tine cont de cei mai relevanti indicatori financiari, cum ar fi nivelul vanzarilor, cresterea EBITDA si alti indicatori financiari calculati pe baza contului de profit si pierdere si a bilantului contabil, dar si indicatori non-financiari. Printre cele mai importante aspecte non-financiare luate in considerare au fost: numarul de angajati, tipul companiilor (listate sau ne-listate, companii mari sau intreprinderi mici si mijlocii), eforturile de responsabilitate corporativa si dezvoltarea unui brand local. Prin analiza acestor indicatori, topul companiilor din Romania reuseste sa ofere imaginea economiei locale din punctul de vedere al liderilor si al jucatorilor cei mai importanti in industria in care activeaza, ca si la nivel de economie.
Pe langa dezvoltarea metodologiei, EY Romania a realizat descrierile a 18 sectoare ale economiei romanesti (de la media si publicitate pana la agricultura, constructii sau energie), pentru a scoate in evidenta provocarile cu care se confrunta jucatorii din piata in functie de industria in care activeaza, dar si oportunitatile si tendintele pozitive ale industriilor respective.
“In anii financiari 2012 si 2013, cele mai agile companii din Romania au depasit conditiile limitative ale situatiei generale din economie. Printre strategiile de business alese au continuat sa se regaseasca reducerea costurilor si eficientizarea operationala, iar multi jucatori au recurs la inovatie pentru a atinge excelenta in business-ul lor. Dar liderii fiecarui sector au iesit in evidenta prin spiritul antreprenorial remarcabil, fie ca vorbim despre afaceri de familie, companii private sau corporatii,” spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania si Republica Moldova.
“Metodologia pe care am dezvoltat-o ne-a permis sa analizam si sa clasificam cele mai importante companii din Romania. Editia de anul acesta genereaza, pe langa top 300 al companiilor romanesti si topuri de companii grupate pe 23 de domenii mari de activitate”, spune Lars Wiechen, Executive Director si coordonator al echipei de Valuation & Business Modeling Services EY Romania.