Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

10 reclame care au infuriat opinia publica

10 reclame care au infuriat opinia publica
de la 29 Oct. 2013
10 reclame care au infuriat opinia publica Tags: reclamesuccesbranduriclientifeedbackconsumatori

Reclama este cheia succesului; in fiecare an, brandurile investesc sume incredibil de mari pentru cercetare si dezvoltare, pentru a atrage noi clienti. Incercarile lor sunt uneori sortite esecului, mai ales atunci cand exagereaza. Urmatoarele 10 campanii publicitare au cam pus "paie pe foc", in privinta feedback-ului din partea consumatorilor.


1. Abercrombie & Fitch: Tricouri rasiste

 
Care ar fi cea mai buna modalitate de aniversare americana a Lunii Mostenirii Regiunii Asia-Pacific, decat o suita de tricouri cu caricaturi rasiste, prost desenate? In 2002, Abercrombie and Fitch a lansat tricouri cu inscriptii precum "Two Wongs Can Make It White" si un Pizza Dojo pe care scria "Eat in Or Wok Out". Cetatenii asiatici din SUA si-au manifestat nemultumirea fata de companie, trimitandu-i milioane de emailuri. Tricourile rasiste au facut prima pagina de ziar in San Francisco Chronicle si tot acest PR negativ a obligat compania sa raspunda "acuzatiilor", actiune deloc inspirata. "Ne cerem scuze ca i-am jignit pe oameni", a declarat reprezentantul Abercrombie & Fitch, Hampton Carney..."Am crezut ca asiaticii vor purta cu mare placere aceste tricouri". Din cauza scandalului, tricourile au fost retrase de pe piata. 
 
2. Sony PSP: Negru versus alba

 
Pentru a marca lansarea versiunii albe a consolei PlayStation Portable, Sony a lansat o serie de reclame la metrou, pe panourile outdoor si in publicatiile print, in care apare o femeie alba, care "abordeaza" un barbat de culoare. Afro-americanii au fost deranjati de reclama Sony. Dupa mii de emailuri, Sony a precizat urmatoarele: "Campania de marketing pentru lansarea White PSP in Benelux se concentreaza asupra legaturii dintre modelul negru PSP si cel ceramic".
 
3. Easy Jet

 
Compania aeriana British Airways a lansat in 2011 o campanie de publicitate, cu sloganul "To Fly. To Serve", foarte bine primita de audienta. Compania rivala Easy Jet a "raspuns" cu o reclama dezgustatoare, pentru unii. To Fly. To Save, spune sloganul Easy Jet. Dupa prezentarea reclamei pe pagina sa de Facebook, Easy Jet "a incasat" comentariile negative ale utilizatorilor. Altii au acuzat compania ca iroseste banii pe dividende, ofera un customer service defectuos si chiar sterge mesajele negative.
 
4. Kenneth Cole

 
Kenneth Cole stie sa piarda clientii, deoarece a facut intotdeauna comentarii insensibile si lipsite de logica: glume cu dezastre naturale, bancuri despre somalezii infometati si o bascalie despre revolta egiptenilor de la Cairo sunt doar unele din acestea. Black Pants Down - Our new looks are more slimming than a somali diet, a scris Kenneth pe contul sau de Twitter. In final, si-a cerut scuze, dar a promis oare ca NU va recidiva?
 
5. O companie anonima de asigurari

 
Dupa ce a generat un scandal urias, compania urmatoare de asigurari a preferat sa ramana anonima. Mark si Audrey era un cuplu indragostit, care a decis sa apeleze la cei de pe Facebook si YouTube pentru a-i sustine, dupa ce parintii lor s-au opus casatoriei. Motivul? Mark avea 23 de ani si Audrey, 47; cuplul a insistat ca exista iubire la mijloc si mii de utilizatori inlacrimati au dat "like" si au oferit comentarii. Datorita sustinerii incredibile pe care au primit-o, Mark si Audrey au decis sa transmita nunta lor online. Dar Mark s-a grabit sa ia ceva din camera de hotel si in fundal se aude un sunet de franare: tragedie! Mark a fost lovit de o masina si a decedat. "In viata se intampla multe lucruri neprevazute. Asigura-i pe cei dragi" - acesta este mesajul care a aparut la sfarsitul "tragediei". Mark nu a murit nicidecum; de fapt, Mark nu a existat niciodata. Fanii au fost nemultumiti de minciuna firmei de asigurari, care a preferat sa ramana anonima.
 
6. McDonald's si McDstories

 
Folosirea hashtagurilor s-a intors impotriva gigantului McDonald's, dupa ce clientii nemultumiti au inceput sa critice restaurantul pentru tratamentul dur aplicat animalelor, calitatea modesta a ingredientelor si alte povestioare despre intamplari nefericite de la McDonald's. McDonald's a retras rapid cele doua tweeturi promovate, pentru care platise ceva bani, dar lovitura de imagine a fost... nepretuita.
 
7. LifeLock

 
"Sunt Todd Davis si acesta este CNP-ul meu", asa suna sloganul unor reclame realizate de Todd Davis, CEO-ul companiei de preventie a furtului de identitate, LifeLock. SSN-ul sau a fost pus pe toate billboard-urile din oras si masinile de pe strada. Din pacate, unii hoti de identitate au profitat de datele lui Davis si au furat bani din contul sau - o infractiune pe care Davis nu a descoperit-o pana cand nu a fost acostat de agentii recuperatori, care ii cereau inapoierea a 500 dolari, un imprumut facut "in numele sau" in Texas. Un PR ingrozitor a transformat aceasta companie "de securitate" intr-una extrem de suspecta. 
 
8. Groupon

 
"Cei din Tibet au probleme", spunea actorul Timothy Hutton, intr-o reclama Groupon. "Cultura lor este in pericol, dar inca mai gatesc un peste cu curry delicios". Multi au considerat ca Groupon ia in deradere problemele grave ale tibetanilor. Compania a fost obligata sa isi ceara scuze pentru aceasta "parodie". De asemenea, Groupon a donat bani pentru cauza tibetana.
 
9. BP

 
Dupa dezastrul ecologic provocat de deversarea petroliera, care a ucis 11 oameni si a distrus mediul inconjurator, CEO-ul BP, Tony Hayward a lansat o reclama in care spunea "cat de rau ii pare" de faptul ca 100.000 barili de petrol s-au deversat in ocean si a promis ca va rezolva situatia. Daca BP nu a pierdut deja mii de clienti, unii au incetat sa mai cumpere produsele companiei, cu siguranta; reclama era o minciuna, in conditiile in care BP a incercat pe toate caile legale sa scape de responsabilitate. CEO-ul Hayward a dat cu bata in balta dupa ce a facut urmatoarele afirmatii: "Nimeni nu vrea mai mult ca mine rezolvarea acestei crize. Vreau sa imi reiau viata pe care o aveam inainte". Chiar si presedintele Obama a considerat ca reclama este lipsita de bun simt, precizand ca BP ar trebui sa curete zona, in loc sa investeasca banii in campanii proaste de PR.
 
10. Absolut Vodka si Mexic

 
Absolut Vodka a concediat cativa oameni din departamentul de marketing, dupa prezentarea unor reclame in Mexic, in care apare harta SUA si a Mexicului asa cum era in 1848, inainte de razboiul mexicano-american. Sloganul era: "In An Absolut World". Ce a vrut sa sugereze Absolut Vodka prin aceasta reclama? Mii de mexicani s-au declarat nemultumiti de mesaje si au boicotat vodca Absolut.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement