Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

12 greseli pe care start-up-urile le fac la inceput de drum

12 greseli pe care start-up-urile le fac la inceput de drum
de la 25 Iun. 2013
12 greseli pe care start-up-urile le fac la inceput de drum Tags: start-upsuccesbirourioameniafacerimediatizare

Cand citesti povestile unor start-up-uri care au esuat sau au dobandit succesul, observi ca fiecare antreprenor a facut greseli, la un moment dat. Cele mai frecvente erori ale tinerilor afaceristi isi lasa amprenta asupra carierei acestora.


1. Vrei sa fii mediatizat prea repede.

Daca start-up-ul tau simte nevoia sa se afirme in presa, prima intrebare care imi vine in minte suna astfel: “De ce?” De ce ai avea nevoie de presa? Esti pregatit pentru un val de mediatizare? La ce ti-ar folosi un articol despre compania ta? Daca iti doresti sa apari intr-o publicatie doar pentru a parea mai interesant in fata prietenilor, angajatilor si partenerilor de business, nu esti pe drumul cel bun. Daca doresti sa obtii adepti, efectul va fi de scurta durata. In unele situatii, mediatizarea poate fi fericita. Poate atrage investitori. Totusi, daca nu detii un model de afacere sau un produs adecvat, in ce masura vei putea sa lasi o impresie buna? Situatia ar fi mai penibila decat lipsa oricarei mentiuni despre compania ta, in “paginile digitale” ale publicatiilor online.

2. Ai investit prea multi bani, prea devreme.

Cand ai bani, poti discuta altfel cu investitorii. Daca iti controlezi singur compania, poti renunta oricand la ea; daca nu ai la indemana o anumita suma de bani, pe care sa o investesti, nu are sens sa-ti asumi riscul demararii unui start-up.

3. Nu demara singur un start-up.

Start-up-urile iti vor scoate peri albi si nimeni nu se pricepe la orice. Pentru a evita extenuarea, ai nevoie de un co-fondator si/sau un consilier, care sa te sustina in afaceri. Astfel, vei putea fi mai productiv si vei obtine o finantare mai “sanatoasa”. Start-up-urile iti vor ocupa tot timpul, astfel incat este normal sa te simti “legat de birou”. Trebuie sa interactionezi cu oamenii si sa demarezi intalniri productive, pentru a dinamiza mersul afacerii. Nimeni nu poate lupta pe cont propriu, mai ales in antreprenoriat.

4. Ai prea multi co-fondatori.

Exista insa si reversul medaliei. S-ar putea sa simti nevoia ca in afaceri sa ai alaturi cei mai buni prieteni. Asta inseamna ca vei detine doar 25% din afacere, inainte de a strange prima runda de finantare. Este greu sa ai patru oameni alaturi, care iau decizii diferite, este frustrant sa vezi cum business-ul se afla intr-un dezechilibru. Cele mai multe start-up-uri (indiferent de numarul fondatorilor) se bazeaza pe “temelia” unui singur lider. Ganditi-va la Facebook, Twitter sau Amazon. Infiinteaza un start-up de unul singur (precum David Karp) sau alaturi de o alta persoana pe care o cunosti si stii ca poti colabora cu ea. Altfel, te vei confrunta cu o experienta nedorita.

5. Iesi prea mult in oras?

Exista numeroase evenimente de networking si petreceri in lumea start-up-urilor. S-ar putea insa sa socializezi prea mult si sa muncesti prea putin. Gaseste un echilibru. Daca esti o figura cunoscuta in comunitate, ar trebui sa stai mai mult la birou si mai putin la cocktail-uri. Altfel, vei transmite un mesaj negativ catre angajatii si investitorii tai.

6. Incerci sa “fortezi” un business care nu functioneaza.

Ai renuntat la jobul tau de la 9.00 la 17.00, credeai ca ai o idee geniala, care va functiona de la sine. Te-ai inselat. Nu trebuie sa renunti la locul tau de munca, pana cand nu ai ocazia sa iti testezi conceptul si sa vezi daca va merge. Chiar si atunci, iti va fi greu sa estimezi incotro se va indrepta business-ul tau. Ai prezis cumva modul in care oamenii vor folosi produsul/serviciul tau sau in ce masura clientii vor iubi/detesta o anumita functie a acestuia. Nu insista asupra unui esec. Nu proteja o idee de afacere, doar pentru ca ti se pare “revolutionara”. Unele din cele mai mari companii de astazi s-au ridicat din cenusele unor start-up-uri esuate.

7. Nu comunici eficient si ignori criticile.

Cand ai in cap harta unei afaceri, s-ar putea sa devii un prost comunicator. Tine liniile deschise si “obliga-te” sa tii cont de ceea ce iti spun altii. Invata sa discuti cu oamenii. Daca nu vei sti sa comunici, o sa distrugi relatia dintre clienti si angajati.

8. Esti prea lacom.

Esti un antreprenor inteligent? Inseamna ca stii cand sa renunti la “cascaval”, cand riscurile sunt prea mari. Multe companii primesc oferte de preluare de 100 milioane dolari, dar decid sa le refuze. Fourquare ar fi putut fi vanduta pentru 150 milioane dolari, cand valora doar 5 milioane dolari. Start-up-ul video Qwiki a primit o oferta de 100 milioane dolari, a refuzat-o si acum ar putea fi cumparat de Yahoo pentru 50 milioane dolari. Path a fost ofertata de Google, negocierea fiind respinsa de fondatorul Dave Morin; in prezent, compania are probleme. Fondatorii start-up-urilor trebuie sa stie cand sa accepte o oferta, nu sa astepte un deal de miliarde de dolari, care oricum nu va veni. Vinde pe mai putini bani, nu visa la milioane. Un exit de 20-30 milioane de dolari necesita mai putin timp si capital, decat unul de 200 milioane de dolari.

9. Iti place sa spui minciuni.

In situatia in care start-up-urile sunt companii private, unii fondatori sunt tentati sa ii minta pe jurnalisti si investitori. Daca doresti neaparat sa strangi capital sau incerci sa iti salvezi compania de la faliment, ai putea fi tentat sa spui o minciuna “nevinovata”, despre “succesul” tau si cat de rapid poti face profit. Surpriza, insa, start-up-ul tau da faliment si vei fi demascat. Minciunile nu fac altceva decat sa intarzie “moartea” companiei tale si nimic mai mult.

10. Esti nerabdator?

Daca te concentrezi doar asupra cresterii unei afaceri, vei avea de suferit. Start-up-urile cresc in mod diferit, nu sunt entitati identice. Stabileste-ti obiectivele in functie de traiectoria proprie, nu ii copia pe altii. Daca administrezi o companie media, vei fi nevoit sa astepti ceva timp, pana cand vei avea suficienti bani, astfel incat sa angajezi o echipa de vanzari, capabila sa produca bani. Ai nevoie de ani de zile, pentru a ajunge la un anumit nivel. Daca administrezi un business cu tranzactii financiare, trebuie sa cunosti exact care este nivelul minim de profituri care te vor ajuta sa detii o afacere sustenabila, pe termen lung.

11. Subestimezi dificultatea administrarii unui start-up.

Cele mai multe povesti cu start-up-uri sunt unele de succes. Totusi, fondatorii nu castiga intotdeauna la loterie. Dave McClure de la 500Startups, ne spune cat de dificil este sa conduci o firma mica, aflata la inceput de drum: “Munceam foarte mult pentru foarte putini bani. Exista zile in care stai intr-un colt si plangi. Nu ai ce sa faci. Nu ai viata sociala. Nu vrei sa discuti cu familia si prietenii, deoarece nu au legatura cu problemele tale. Lumea ta orbiteaza in jurul afacerii si incerci sa supravietuiesi si sa nu pari un imbecil in fata angajatilor. Este stresant...”.

12. Nu ai visuri foarte mari.

Exista oameni practici si oameni visatori. Cele mai bune start-up-uri au nevoie de angajati din ambele categorii, pentru a dobandi succesul. Daca gandesti in termeni limitati, iti tai singur craca. Cand creezi ceva de la “zero”, poti veni cu orice, nu exista o limita. “The only limit, is the one you set yourself “, cam asa suna o reclama la RedBull.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement