14 sfaturi pentru angajatii care vor sa negocieze in mediul online cu un client nemultumit

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
14 sfaturi pentru angajatii care vor sa negocieze in mediul online cu un client nemultumit 14 sfaturi pentru angajatii care vor sa negocieze in mediul online cu un client nemultumit
de Manager.ro la 16 Nov. 2012
Urmareste-ne pe Google News
sfaturiangajatinegociereantreprenorclienticonsumatori

Un antreprenor intreaba: Cum pot sa negociez cu un client furios in mediul online?

A. Pune-te in pielea lui

Intelege de ce este suparat respectivul client, inainte de a furniza o solutie. Empatizeaza cu el, pune-te in locul sau si vei descoperi de ce este confuz, dezamagit si frustrat.

B. Evita sa dai vina pe client!


In loc sa te concentrezi asupra jocului "de-a vina", concentreaza-te asupra rezolvarii situatiei tensionate si chiar jenante.

C. Schimba canalul de comunicare

Daca te confrunti cu un blog nesuferit, un email nervos sau un forum rebel, care posteaza vrute si nevrute despre compania ta, incearca sa discuti cu clientul suparat la telefon. Cei mai multi oameni nu ar avea curajul sa spune la telefon (sau in fata) acele cuvinte pe care le tasteaza cu mare usurinta. Prin schimbarea canalului de comunicare, poti detensiona o situatie stresanta.

D. Nu ii face jocul online.

Este mult mai usor sa rezolvi o problema in mediul online, ai putea spune. Chiar daca vrei sa te solutionezi o situatie dificila, atat pentru tine, cat si pentru client - nu te implica in jocurile sale online, nu te duela cu el pe forum. Obtine datele lui de contact si desfasoara negocieri offline.

E. O a doua prima impresie...

Nu vrei ca singurul sentiment manifestat de client fata de compania ta sa fie furia. Prin negocierea cu el - ofera-i un produs gratuit, suna-l sa rezolvati situatia pe cale amiabila, livreaza-i un cadou etc - o sa transformi frustrarea in satisfactie.

F. De la acuzator la avocat

De nenumarate ori, cei mai furiosi clienti vor deveni, pe viitor, cei mai mari "avocati de brand" ai companiei tale. Exista sanse sa ii multumesti mai mult acum, cand au o problema, decat inainte, cand erau "indragostiti" de produsele si serviciile tale. Clientii furiosi au nevoie de ajutor. S-ar putea sa fii nevoit sa investesti mai mult timp si bani in solutionarea unei situatii, dar satisfactiile pe termen lung vor fi inestimabile.

G. "Neutralizeaza-i" cu amabilitatea ta

Fa tot ce iti sta in putinta, pentru a transforma un client nemultumit intr-unul fericit. Cel mai rau lucru pe care il poti face este sa ignori cererea sa. Incearca sa intelegi ce anume il nemultumeste si asigura-te ca gasesti o rezolvare amiabila.

H. Onestitatea iti confera o imagine buna

Oamenii stiu cand vorbesti sincer si cand reciti poezii, pentru a-i linisti. O conversatie onesta reprezinta singura solutie. Cand faci acest lucru chiar pe pagina ta de Facebook, o sa demonstrezi ca firma ta are un caracter serios; de asemenea, daca respectivul client lanseaza o plangere nefondata si critici absurde, comunitatea va intelege cine este, de fapt, vinovat.

I. Nu te lasa intimidat

Cand un client reclama ceva, s-ar putea sa doreasca, de fapt, un cadou. Ti-ar spune acest lucru in fata? Nu. Prefera sa atace miseleste. Daca singura lor problema este aceea ca "vor ceva pe gratis", renunta la ei.

J. Rezolva problema imediat sau cat mai repede

In mediul online, trebuie sa rezolvi problemele cat mai repede, deoarece risti sa-ti scape de sub control. Raspunde comentariilor negative cu o rezolutie sau convinge-l pe client sa discutati personal.

K. Negociaza "in piata publica"

Cel mai rau lucru pe care-l poti face este sa ingropi reclamatia clientului intr-o padure si sa te intorci acasa, ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Asuma-ti responsabilitatea pentru dezamagirea cauzata clientului si rezolva situatia intr-o modalitate cat mai onorabila.

L. Iti pare rau?

De obicei, oamenii nu recunosc ca au gresit sau ca le pare rau pentru situatia respectiva. Imi pare rau. Aceste trei cuvinte cantaresc mai mult decat o carte intreaga de scuze. Preferam sa spunem... Ne pare rau, dar... si acest "dar" compromite toata "marturisirea" noastra.

M. Negociaza in termenii clientului

Daca respectivul client este nemultumit si vrea banii inapoi, nu ezita sa te conformezi doleantei sale. Daca vor sa schimbe un produs, asigura-le aceasta oportunitate. Daca vor sa discute "cu seful", pune-i in legatura cu acesta.

N. Renunta la clientii problema

Uneori, clientii nu au nicio problema. Mai degraba, ei insisi sunt problema. Stii foarte bine ca nu poti servi pe toata lumea in aceeasi masura si este mult mai bine sa-ti canalizezi energia spre clientii si consumatorii multumiti, decat asupra unei singure persoane turbulente.

Ultimele NOUTATI

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta
Ultimele stiri economice

ANAF se pregateste de controale masive in aceste magazine: ce marfa atrage inspectorii la usa ta

today19 Apr. 2024
Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii
Economie

Cum poti ajunge sa fii raportat in Biroul de Credit si sa te refuze toate bancile: exemple clare de situatii

today19 Apr. 2024
De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024
ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul
Economie

ANAF incepe sa dea amenzi de 8.000 - 10.000 lei din octombrie 2024: pe lista neagra sunt comerciantii, ce urmareste Fiscul

today19 Apr. 2024
Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Sfaturi de econonomisire pentru romanii cu salarii si pensii mici: cum sa-ti gestionezi corect bugetul lunar

today19 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos
Economie

De la ce varsta nu mai ai voie sa ceri bani de la parinti: e rusinos

today19 Apr. 2024
Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase
Comunicate

Cum se foloseste corect un card de credit, pentru cumparaturi, ca sa nu ajungi sa platesti dobanzi uriase

today19 Apr. 2024
Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas
Ultima ora

Tichete gratis de la stat pentru masa de Paste. Doar o cerere e necesara si banii vin la usa prin postas

today19 Apr. 2024
Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene
Ultima ora

Kovesi, sefa EPPO, a dat ordin sa se faca perchezitii la niste functionari publici din Romania: ar fi furat 160.000 de euro din fonduri europene

today19 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x