Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

5 ponturi despre prima impresie in afaceri

5 ponturi despre prima impresie in afaceri
de la 02 Iun. 2014
5 ponturi despre prima impresie in afaceri Tags: sfaturiprima impresie in afaceribusinesslinkedinprofesionalismpromovare

Vechea sugestie potrivit careia n-o sa ai parte de o a doua sansa, in privinta primei impresii are ceva adevar la origine. Cercetatorii University of Ontario ne ofera dovada stiintifica potrivit careia primele impresii primeaza in relatiile profesionale. Acest aspect devine important cand vrei sa inchei o afacere. O prima impresie gresita, vizavi de un potential client, te poate costa o sumedenie de oportunitati. Oamenilor nu le trebuie mult timp pentru a vedea ce fel de persoana esti. In cateva secunde, ei isi formeaza o prima impresie despre tine.

Malcolm Gladwell, autorul cartii "Blink: The Power of Thinking Without Thinking", a spus candva: "Nu stim de unde provin primele noastre impresii sau ce inseamna ele, astfel incat nu apreciem intotdeauna fragilitatea lor". Intelegerea acestei fragilitati este importanta, deoarece iti permite sa controlezi nuantele subtile care pot influenta comportamentul celorlalti fata de tine.
 
AmericanExpress.com ofera cateva sfaturi in acest sens. 
 
Imbunatateste-ti profilul de LinkedIn
 
In epoca moderna, primele impresii iau forma chiar inainte ca o persoana sa te cunoasca. Putem spune ca multi oameni iti vor verifica profilul de LinkedIn, inainte sa te cunoasca personal.
 
Ceea ce vad acolo ii va ajuta sa-si faca o parere despre tine. Daca pagina ta de LinkedIn nu este actualizata, oamenii vor observa aceasta nepasare. Trebuie sa iei masuri. LinkedIn este instrumentul ideal pentru sudarea celor mai bune relatii profesionale si construirea unei retele de profesionisti. Astfel, daca profilul tau are putine conexiuni, atunci se presupune ca esti un incepator, care nu pare interesat de socializare; prima impresie a celorlalti despre tine nu va fi cea mai buna. Ai putea sa-si stergi in totalitate contul.
 
Daca doresti sa pastrezi pagina de LinkedIn, optimizeaz-o asa cum se cuvine. Unii oameni evita sa-si puna fotografii la profilul de LinkedIn si se feresc sa abordeze reteaua din punct de vedere personal. O fotografie profesionala spune cat o mie de cuvinte. Ai grija la sectiunea de sumar. Dupa cum spune strategul LinkedIn, Andy Foote, sumarul este zona principala de interes pentru utilizatori. "Aici te poti promova". 
 
Actualizeaza-ti site-ul
 
Cercetatorii precizeaza ca 47% dintre consumatori se asteapta ca site-ul tau sa se incarce in maximum doua secunde. 40% dintre utilizatori renunta sa acceseze un site, daca incarcarea acestuia depaseste doua-trei secunde. Si uite asa pierzi oportunitati extraordinare!
 
De asemenea, tot mai multi oameni navigheaza pe internet de pe dispozitivele mobile. Daca ai infiintat un site in urma cu mult timp, ar fi "intelept" sa-l optimizezi si pentru smartphone-uri si tablete, sa-i dai o alura moderna. Site-urile bune sunt cele care functioneaza bine atat pe desktop, cat si pe tableta sau smartphone. Daca site-ul tau este rudimentar si greoi, o sa-ti faci o imagine nu tocmai placuta. O sa pierzi bani.
 
Pe de alta parte, trebuie sa te asiguri ca structura si integritatea site-ului tau se situeaza la cote optime. De exemplu, domeniul contine informatii vechi sau link-uri "moarte"? Cum arata site-ul tau? Pentru o suma mica de bani, poti beneficia de un site care sa arate excelent. 
 
Fii atent la modul in care te imbraci
 
Hainele pe care le purtam spun multe despre noi. Primele impresii sunt influentate de stilul vestimentar. Potrivit antreprenorului Brian Tracy, "hainele tale sunt responsabile pentru 95% din prima impresie a unei persoane; in cele mai multe situatii, hainele iti acopera 95% din corp".
 
Ar trebui sa-ti cumperi haine noi? Nu neaparat. Totusi, tine cont de faptul ca esti "brosura vie" care promoveaza compania, afacerea, produsele, serviciile respective.
 
Cand sustii o prezentare, imbraca-te cum se cuvine. In lucrarea "The Presentation Secrets of Steve Jobs", expertul in comunicare Carmine Gallo spune ca trebuie sa purtam cele mai potrivite haine. Steve Jobs a preferat blugii si adidasii, ramanand un simbol al universului tehnologic. Totusi, Steve Jobs era Steve Jobs si tu esti... tu. "Cand esti o legenda antreprenoriala care a reinventat industria computerelor...", subliniaza Gallo, "... poti veni imbracat in aproape orice...".
 
Inainte sa devina un mit, Jobs se imbraca in costum, atunci cand trebuia sa mearga la o intalnire importanta. Asadar, nu renunta la cele patru ace din dulap! Nu inca...
 
Ai grija la vocabular 
 
Daca textele sau comunicarile tale verbale fac dovada lipsei unor cunostinte gramaticale, vei fi ironizat. Verifica de nenumarate ori ceea ce scrii sau urmeaza sa spui, chiar si continutul unui email, pentru ca greselile gramaticale se pot strecura cat ai zice... "peste!". Gramatica deficitara demonstreaza ca nu-ti pasa de imaginea ta.
 
Ofera-le celor din jur un motiv pentru care sa aiba incredere in tine
 
S-a scris mult despre contactul vizual, strangerea de mana, zambetul si increderea, pe care trebuie sa le folosesti la prima vedere. Studiile arata insa ca oamenii sunt mai deschisi in fata celor in care cred ca au incredere, nu in fata celor care par sa aiba incredere in ei insisi. 
 
Paradoxal, vrem sa avem incredere in ceilalti, sa ne bazam pe competenta lor. Dupa cum spune psihologul Amy Cuddy: "De multe ori, oamenii pun in balanta gresita exprimarea puterii si competentei versus exprimarea caldurii si increderii". Mizeaza pe incredere!
 
Increderea este reflectata in punctualitate, pregatire, interesul fata de persoanele respective. Cel mai important este sa-ti cunosti produsele si serviciile, sa ii asculti cu atentie pe ceilalti, pentru a le intelege nevoile. 
 
De asemenea, cel mai bun mod prin care poti face o buna impresie este sa nu ai acest obiectiv. Multi oameni vor sa para mai mari, mai zgomotosi, mai agresivi decat sunt, pentru a-i eclipsa pe ceilalti.
 
In loc sa te chinui sa-i impresionezi pe ceilalti, ofera-le o anumita valoare, un respect maxim, vorbeste-le despre toate aspectele afacerii voastre, fie ca vorbim de clienti sau actionari. Sinceritatea si inteligenta sunt mult mai importante decat orice "repetitie in oglinda", in vederea creionarii unei imagini impunatoare. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement