Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

7 greseli majore pentru oamenii de afaceri din lumea intreaga

7 greseli majore pentru oamenii de afaceri din lumea intreaga
de la 28 Apr. 2015
7 greseli majore pentru oamenii de afaceri din lumea intreaga Nu doar din Romania... Sa fie clar faptul ca afacerile functioneaza la fel si in Romania, in Germania, India, China, in Franta sau in Congo. Daca oferi produse bune, daca le aduci la momentul potrivit pe piata, daca le calibrezi pretul potrivit, lucrurile au toate sansele sa functioneze optim.

Stim, de la tara la tara, apar diferente legate de sistemul fiscal, de legislatia muncii si nu numai. Dar oamenii de afaceri trebuie, in principiu, sa isi pastreze modul de gandire. Plecam de la ideea ca o afacere reprezinta mai mult decat un motor de productie financiara si terminam cu gandul ca nimeni nu s-a nascut invatat.
 
Asadar, cat traim, vom invata cum sa punem pe picioare o afacere onesta, cum sa o dezvoltam in mod corect, cum sa o aducem in etapa in care sa produca pe termen indelungat.
 
Si cand nu facem lucrurile perfect, mai apar si greseli. Sa nu ne fie teama sa le recunoastem si sa luam toate masurile necesare pentru a le repara.
 
Iata care sunt greselile pe care foarte multi antreprenori le comit, in mod obisnuit:
 
Ne lasam atrasi de idei de afaceri pe care nu le cercetam indeajuns de bine
Ideile de afaceri par fascinante, mai ales daca le descoperi asa cum sunt descrise de oameni care isi doresc sa investeasca in ele. Dupa ce ai aflat totul despre ele din gura celor care au investit bani in ele, atunci ai toate sansele sa incepi afacerea cu succes.
 
Intram in parteneriate de afaceri pe care le vom regreta fiindca ne alegem oameni total nepotriviti
Adesea consideram ca 2 minti stralucite fac mai mult decat una singura. Si adevarul este ca o echipa este de dorit in majoritatea afacerilor. Dar sa nu uitam regula de baza, sa fie minti stralucite si sa se potriveasca. Se intampla sa descoperi ca partenerul de afaceri si-a schimbat brusc viziunea. In fapt, nu a avut niciodata aceeasi viziune cu tine. Doar v-ati iluzionat ca veti face lucrurile sa mearga.
 
Luam decizii in graba si deseori din impuls
Investim repede fiindca avem impresia ca se impart share-uri la care nu vom mai avea acces peste cateva zile. Cumparam o cladire pentru noul sediu doar fiindca zvonurile spun ca preturile vor creste in cateva zile. Initiem un nou proiect dintr-un impuls nevinovat, impuls pe care cel mai sigur il vom regreta.  
 
 
Pierdem prea mult timp cercetand tabara competitiei si ajungem sa copiem
Este deosebit de tentant sa petreci timp in tabara competitie, sa ii studiezi, sa descoperi cum fac ei diferit lucrurile, ce procese operationale le ocupa cel mai mult timp, cum isi rezolva problemele cu firmele-clienti, cum isi pun la cale strategia de exit din colaborarea de 10 ani cu un mare furnizor…
 
Interesant este ca daca petreci prea multi timp cercetandu-ti competitorii, vei fi tentat sa copiezi, sa imprumuti ce iti place, fie ca sunt simple idei sau concepte care stau la baza afacerilor lor.
 
Nu uita faptul ca in momentul in care copiezi, nu faci decat sa iti asiguri locul nr. 2 in industrie.
 
 
Cheltuim mai multi bani decat avem, doar pentru a impresiona
Ne cumparam masini prea scumpe sau inchiriem sali de conferinte care ne costa prea mult. Nici costumele de pe noi nu si-au meritat banii daca nu ai livrat o prezentare cu un ROI care sa iti faca toti concurentii sa roseasca. Sala de conferinte, noul sediu, bijuteriile si calitatea mapelor de prezentare nu inseamna nimic daca nu oferi serviciile pe care le-ai promis, la calitatea asumata.
 
 
Credem ca totul este posibil foarte repede, daca nu batand din palme, macar in sistem de urgenta
Ne grabim si intr-un fel este foarte natural. Nu ne poate invinovati nimeni pentru faptul ca ne comparam cu alti competitori care se afla la capitolul 5 cand noi abia ne apucam sa scriem cuprinsul afacerii… Este natural, mai ales in timp de criza economica. Cine mai are timp sa ia lucrurile usor si cu rabdare? Avem furnizori care ne stau pe coada, distribuitori carora le-am cerut servicii cu plata la final, clienti cu precomenzi si investitori carora le-am jurat ca totul va merge struna. Asa ca te grabesti si uneori ajungi sa ai pretentii prea ridicate. Ajungi sa ceri de la cei din jur mai mult decat se poate oferi.
 
 
Actionam din orgoliu si uitam ca afacerile trebuie sa insemne mai mult decat bani, competitie invinsa si noi teritorii ocupate ca intr-un joc
Daca afacerile nu reprezinta decat o cale prin care sa tii scorul, sa faci cat mai multi bani, sa iti zdrobesti competitorii, sa cuceresti felii cat mai mari din audienta pe care o imparti in industrie… atunci mai bine renunti la mediul business. Interesant este ca va renunta el oricum la tine si aceasta este doar o chestiune de timp.
 
Este verificat faptul ca au viata scurta afacerile care nu dau inapoi comunitatii, care nu realizeaza locuri de munca sustenabile, care nu incurajeaza activitatile caritabile, care nu protejeaza natura si mediul inconjurator, care nu investesc in angajatii lor. Mediul de afaceri functioneaza exceptional atunci cand lacomia si orgoliul sunt scoase din ecuatie, cand patronii nu isi cumpara ceasuri de zeci de mii de euro in timp ce angajatii lor isi pitrocesc banii sa isi cumpere o sana cu o chifla.
 
Poate parea anapoda, dar nu este. Suntem patroni dar asta nu ne da dreptul sa traim pe spinarea angajatilor. Suntem un tot unitar. Suntem responsabili sa facem bani din munca unor oameni care fac bani odata cu noi. Daca ei nu fac bani, ciclul nu va functiona prea mult timp. Se opreste in mod natural. Si bine face. Avem nevoie de afaceri care sa ajute economia tarii, sa sustina oamenii care muncesc onest, sa ii incurajeze sa nu plece unde vad cu ochii.


Jurnalist de Legislatia Muncii, Afaceri si HR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement