7 modalitati prin care va puteti pregati pentru urmatoarea criza financiara
criza financiaraeconomievenituriprofituriafacerirecesiunevanzari
Vine o noua criza? Pregateste-ti afacerea pentru "tsunami", astfel incat sa supravietuiesti (si chiar sa faci profit) pe timp de recesiune.
Criza ne-a batut ieri la usa. In urma cu cinci ani, trilioane de dolari s-au irosit si milioane de joburi s-au dus pe apa sambetei. Atat vanzarile, cat si cash flow-ul micilor intreprinzatori au secat peste noapte. A fost cea mai grava criza de la cea din anii '30, care a marcat puternic America. Se poate repeta? Da.
Biroul de Analiza Economica al SUA a prezentat ultimele estimari privind PIB-ul din T1 2014. Economia Americii a scazut cu o rata anuala de 2,9%. In T4 2013, economia a crescut cu 2,6%. Primul trimestru din 2014 a fost cel mai negru de la T1 2009 incoace (momentul izbucnirii crizei economice).
Economistii dau vina pe vremea proasta, dar nu cumva ne indreptam spre o noua recesiune? Prin definitie, recesiunea presupune doua trimestre consecutive de crestere negativa a PIB-ului. Din punct de vedere istoric, recesiunea survine o data la zece ani, scrie americanexpress.com. Indiferent daca recesiunea ne bate la usa sau ramane doar un vis urat, trebuie sa fiti pregatiti. Cum puteti face acest lucru?
1. Concentrati-va asupra profitului, nu mizati pe crestere
Companiile trebuie sa investeasca in crestere, dar sa nu uite de profit. Sacrificarea profitului in fata cresterii poate determina numeroase probleme pentru firme, mai ales daca vanzarile stau prost in estimari. Nu permite insa ca respectivele cheltuieli investitionale sa se situeze inainte vanzarilor.
2. Puneti bani la ciorap
Companiile falimenteaza din cauza lipsei banilor. Uitati de replicile despre economie din filme, trebuie sa fiti ancorati in realitate. Aveti din ce in ce mai putini bani la sfarsitul lunii? O simpla interogare a contului bancar va va oferi un raspuns clar in acest sens. Concentrati-va asupra colectarii platilor de la clienti, mentineti o ordine financiara fireasca.
3. Nu mai luati credite
Bancile vor sa acorde credite acelor companii care pot sa aiba profit. Daca business-ul dumneavoastra nu dispune de cash pentru cel putin sase luni in banca, nu are sens sa fortati linia de creditare.
4. Demontati toate presupunerile antreprenoriale
"<<Daca>> si cu <<Parca>> se plimbau in barca"... Intrebati-va mereu daca aveti alta solutie la indemana. Gandacii se adapteaza la vremurile grele, deoarece nu au de ales si altfel ar muri. Cum poate compania sa obtina profituri? Cum poate oferi produse si servicii la preturi bune pentru clienti? Care este departamentul care face bani? Care sunt clientii cu adevarat profitabili?
5. Intrebati-i pe clienti daca ar dori alte produse la preturi mai mari, care sa le inlocuiasca pe cele actuale
S-a transformat produsul dumneavoastra intr-o alternativa mai ieftina? Pe vreme de criza, preturile dicteaza profitul. De ce ar trebui sa asteptati criza? Aflati daca oamenii ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru "urmatoarea" generatie a unui produs sau serviciu.
6. Taiati costurile, chiar daca aveti venituri durabile
Niciun antreprenor nu a redus ca a redus costurile "prea devreme". Cand reduceti costurile, asigurati-va ca pastrati cei mai buni angajati si ii concediati pe cei care nu fac nimic.
7. Tineti cont de mersul firesc al economiei
Ciclurile economice vin si pleaca. Ati mai fost "acolo" si ati razbit. Bucurati-va in vremurile bune. Fiti trist in vremurile de restriste, dar nu mai mult de 24 de ore. Mergeti mai departe. Daca actionati, veti avea mai mult succes decat daca va lamentati. Nu conteaza DACA recesiunea va lovi sau nu, ci CAND. Realizati o analiza amanuntita a afacerii dumneavoastra, astfel incat sa nu fiti luat pe nepregatite.