7 motive pentru care companiile trebuie sa se promoveze online in China
motivecompaniichinapromovareinternetretele de socializare
Lau Seng Yee, presedintele portalului de online media business Tencent, a oferit o lista succinta de motive bine intemeiate, care ar trebui sa convinga companiile sa adopte strategii de promovare online si sa faca parte din ecosistemul digital, la nivelul Chinei.
1. China are peste 513 milioane de utilizatori online;
2. 164.000 de chinezi intra in fiecare zi pe internet, pentru prima oara;
3. Chinezii stau 1,3 miliarde ore pe internet, in fiecare zi;
4. China dispune de mai multe telefoane mobile cu sisteme de operare Android si iOS decat SUA;
5. In 2011, in China s-au vandut bunuri virtuale in valoare totala de 1,74 miliarde RMB (276 milioane dolari);
6. Chinezii iau in serios retelele de socializare: Lau Seng Yee ofera exemplul unei recenzii negative la un frigider, care a fost redistribuita pe internet de 170 ori;
7. In orice moment, 370.000 de utilizatori online chinezi joaca online mahjong.
Statisticile sunt absolut impresionante, spune Lau, pentru o tara care a oferit primele linii telefonice interne in urma cu 17 ani. China functioneaza conform traditiei Guanxi, a unui lant de legaturi. Chiar daca termenul facea referire pana nu demult la relatiile directe intre oameni, "internetul a scos la iveala adevarata putere a guanxi", a precizat Lau. "Internetul a redefinit tot ce stiam despre conexiuni... nu mai exista oameni straini in lume".
De asemenea, presedintele Tencent precizeaza ca, in prezent, "consumatorii sunt imparatii". Dincolo de aparentele unui regim internautic liberal, China are mari probleme cu libertatea de exprimare si transparenta. La inceputul lunii, guvernul chinez a inchis 16 site-uri, inclusiv doua domenii similare Twitter-ului, care inregistrau peste 250 milioane de utilizatori.
Si totusi, potrivit doctorului John A. Quelch, profesor de relatii internationale la China Europe International Business School, "in ultimii zece ani am inregistrat o explozie a activitatilor pe internet atat de puternica, incat niciun guvern nu mai poate stavili fenomenul".