Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

8 modalitati in care comunicarea non-verbala poate afecta un brand

8 modalitati in care comunicarea non-verbala poate afecta un brand
de la 07 Feb. 2014
8 modalitati in care comunicarea non-verbala poate afecta un brand Tags: comunicarecomunicarea non-verbalalucruritimpanalizecv-uricarti de vizita

Ai putea fi surprins de lucrurile marunte care pot influenta imaginea companiei tale. Cand vorbim despre comunicarea non-verbala, avem tendinta sa ne referim la modul in care o persoana poate inspira incredere in cadrul unei conversatii. Definitia este insa mai complexa decat atat si expertii ne lamuresc in acest sens.



Joe Navarro a devenit un specialist al FBI-ului in comunicarea non-verbala, care se ocupa de recrutarea spionilor. In prezent, scrie carti despre coaching si sustine diverse evenimente; Navarro spune ca felul in care angajatii si compania pot influenta perceptia brandului in sine. 
"Definitia "non-verbalului" tine de comunicarea unui gand, unei idei, unei intentii, unui mesaj, dar nu este o combinatie de cuvinte de sine statatoare", explica Navarro. 

Iata cateva lucruri pe care le trecem cu vederea, atunci cand discutam despre comunicarea non-verbala.

1. Imaginea este totul

Imaginea inseamna totul, spune Navarro - liderii incearca sa se exprime prin hainele pe care le poarta, masinile pe care le conduc si modul in care conduc o companie, pentru a numi doar cateva exemple. 

Analizati fotografiile directorilor executivi de pe site-urile companiilor. Sunt realizate in mod profesionist? Ar angaja un specialist in machiaj, astfel incat sa arate impecabil, chiar si in fotografiile "banale" ale companiei?

"Ma mira faptul ca multi oameni dobandesc foarte repede succesul, dar uita sa se mai ocupe de propria imagine", spune Joe Navarro.

2. Culoarea albastra

Exista un motiv pentru care presedintele american Barack Obama si directorii marilor companii isi tin discursurile in fata unui background albastru. "Albastru este culoarea increderii. Cercetarile au avut rezultate clare, in acest sens", spune Navarro. "In timpul dezbaterilor prezidentiale, candidatii au de ales intre multe nuante de albastru, in fata carora sa se adreseze natiunii". A venit timpul sa ne cumparam o camasa albastra? De ce nu...

3. Miscarea proactiva

Gandeste-te la un receptioner care sta nemiscat in fata ta, cu ochii in monitor, atunci cand vii sa te cazezi si compara-l cu un angajat ospitalier, care iti strange mana si te intreaba daca ai nevoie de ajutor. 

"Potrivit studiilor, cand facem lucruri "pro-sociale", suntem "cuceriti" de ele, suntem influentati in mare parte. Asadar, daca intru intr-o banca si sunt nevoit sa merg pana la managerul acesteia ma voi simti diferit fata de situatia in care acesta ma intampina politicos", precizeaza Navarro.

4. Descoperirea

Un politician care renunta la sacou vrea sa ne comunice faptul ca este un om obisnuit, gata sa munceasca alaturi de alegatori... Deseori, personalitatile poarta costume cu doi nasturi, in loc de trei. "Cu cat isi expun mai mult pieptul, cu atat sunt perceputi ca fiind mai onesti", explica Navarro. 

5. Locul de desfasurare

Martin Luther King a vorbit raspicat despre marele vis al natiunii, dar nu s-a facut auzit, pana cand nu a tinut celebrul discurs "I Have a Dream", in fata Memorialului Lincoln din Washington, DC. 

Un alt exemplu este cel al presedintelui american Ronald Reagan, care a tinut un discurs in fata Portii Brandenburg din fata Zidului Berlinului. "Daca ar fi tinut discursul referitor la "Demolarea Zidului" in fata unui restaurant sau un centru de conferinte, efectul nu ar fi fost acelasi...", explica expertul FBI.

6. Manierele

Va purtati frumos cu clientii dvs? Zambiti, le deschideti usa, le analizati limbajul non-verbal. "Oamenii nu se gandesc la asa ceva", spune Navarro. "Suntem impresionati de oamenii cu maniere alese si lasam garda jos, pe care o ridicam doar in cazul celor neciopliti".

7. Cat inseamna timpul?

Studiul timpului este important: modul in care folosim timpul influenteaza perceptia celorlalti despre noi.
Daca faci afaceri cu oameni din alte colturi ale lumii, trebuie sa tii cont de fusul orar, de timpul fiecaruia, nu doar de al tau, explica Navarro. 

8. Lucrurile care conteaza

Obiectele au rolul lor bine stabilit in stiinta comunicatiei non-verbale. "Stim ca un CV de doua pagini va fi mai apreciat decat unul de o pagina", spune Navarro. "Ganditi-va la cate carti de vizita am inmanat pana acum diverselor persoane din viata noastra. Greutatea lor are o anumita semnificatie". 

Navarro este autorul cartii "Louder Than Words: Take Your Career From Average to Exceptional With the Hidden Power of Nonverbal".



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement