Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANALIZA: Afacerile cu lemn, tari "ca piatra", pe timp de criza, in ciuda termitelor guvernamentale

ANALIZA: Afacerile cu lemn, tari "ca piatra", pe timp de criza, in ciuda termitelor guvernamentale
de la 09 Nov. 2013
ANALIZA: Afacerile cu lemn, tari "ca piatra", pe timp de criza, in ciuda termitelor guvernamentale Tags: afacerilemncheresteaexport

IMM-urile din domeniul industriei lemnului si mobilei inca reusesc sa reziste crizei, inconsecventei si politicilor guvernamentale, prognozand, majoritatea dintre ele, cresteri pe perioada urmatoare atat in ce priveste segmentul angajarii de personal, cat si cel al vanzarilor si achizitiilor, se arata in studiul AfaceriLemn.ro.


Totodata, studiul reliefeaza si mari deficiente ale politicilor economice guvernamentale din domeniu, precum lipsa cronica a finantarii si materii prime scumpe, cumul de factori care duce, in mod evident, la o crestere a evaziunii fiscale si o falimentare sigura a unei industrii fanion alta data.
 
Managerii IMM-urillor din industria lemnului considera ca principale probleme infrastructura de export , in stransa legatura cu monopolul statului pe resursele regenerabile si cu dificultatile financiare cauzate de creditarea prohibitiva.
 
Majoritatea companiilor prognozeaza o crestere in urmatoarele 6 luni, atat din punct de vedere al personalului, cat si al achizitiilor si vanzarilor.
 
Peste 55% dintre repondentii romani sunt optimisti si in privinta cifrei de afaceri, previzionand pentru anul 2013 o crestere a acesteia, fata de cea inregistrata in 2012, 29.32% sunt de parere ca aceasta va stagna, iar 15.51% spun ca va fi in scadere.
 
IMM-urile din industria lemnului inca reusesc sa-si mentina o parte din piete! Dintre companiile romanesti care au participat la chestionar, peste 80% sunt microintreprinderi si IMM-uri.
 
41.38% dintre ele lucreaza doar pe piata nationala, iar dintre cele care activeaza pe piata internationala, 54.38% isi comercializeaza produsele in intreaga lume, cu precadere in spatiul Uniunii Europene, Lichtenstein, Marea Britanie sau Elvetia, in timp ce doar 24% au relatii comerciale cu companii europene din tari non membre Uniunii Europene si 21.62% cu companii din spatiul asiatic (China, India, Vietnam etc.).
 
Se remarca faptul ca industria lemnului din Romania reuseste, in general, sa isi pastreze pietele. In schimb, piete cu potential imens si unde industria romaneasca a fost prezenta (Rusia, America de Nord, Canada) sunt inaccesibile acum IMM-urilor din domeniul industriei lemnului, ca urmare a lipsei de infrastructura care sa le faciliteze exporturile.
 
Spre deosebire de Romania, China a reusit, prin crearea unei infrastructuri de export pentru IMM-urile sale, sa cucereasca tot mapamondul.
 
25.89% dintre repondenti comercializeaza cherestea, frize, semifabricate, 17.24% - lemn de foc, pelete, brichete, 13.79% - paleti, ambalaje din lemn, 10.34% - podele, parchet, terase de exterior, peste 16% - mobilier, case din lemn , usi, ferestre, 6.89% - furnir, MDF, OSB, PAL, placaj, 5.17% - utilaje, echipamente si 3.44% - busteni, stalpi, araci.
 
In schimb, in ceea ce priveste produsele cu care se aprovizioneaza, peste 50% dintre participantii la chestionar cumpara produse primare (bustean, cherestea , frize etc.), 18.96% - servicii, utilaje, echipamente, consumabile etc. pentru industria lemnului, 13.79% - produse semifinite si 13.79% - produse finite (parchet, case din lemn, mobilier etc.).
 
In Romania, cele mai utilizate esente de lemn sunt cele de rasinoase – 65.51%, urmate de cele de foioase si cele exotice.
 
Costul produselor romanesti din lemn este influentat de urmatorii factori:
 
costul materiei prime – 48.30%,
salarii si costuri asimilate salariilor – 31.03%,
costuri de operare (chirie, energie etc.) – 10.34%,
costul de transport – 6.89%
 costuri de promovare – 3.44%.
 
Intrebati de problemele majore cu care se confrunta, procentele sunt urmatoarele:
 
pretul materiilor prime – 30.75%,
logistica (transport, depozitare etc.), respectiv piata de desfacere – cate 20.68%,
aspecte financiare, credite etc. – 16.83%,
forta de munca – 11.06%.
Ultima investitie majora in dezvoltarea capacitatii tehnologice a fost realizata in anul 2012, sustin 34.48% dintre companii, 31.06% - in anul 2013, 15.51% - in anul 2011, 10.34% - in anul 2008.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 4.5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement