ANALIZA: Cum ii poti motiva pe angajatii care nu accepta schimbarea
analizaangajatisentimentesacrificiilideriprobleme
Te afli in situatia in care angajatii nu accepta solutiile tale la anumite probleme? Ei nu vor aplauda orice decizie pe care o iei. Liderii puternici stiu insa cum sa-si mobilizeze "trupele", chiar si in jurul unei idei nepopulare.
John Maxwell, un autor de succes cu peste 60 de carti la activ, spune ca orice ai face, nu poti ceda in fata opunerii unor angajati: "Mai devreme sau mai tarziu, te vei confrunta cu "baricadele angajatilor".
Leadership-ul pare un deal de urcat, o lupta de castigat. Provocarea consta in depasirea nemultumirii angajatilor", precizeaza Maxwell, pe blogul sau.
In primul rand, Maxwell spune ca trebuie sa descoperi motivul tensiunilor. Oamenii tin la obiceiuri si schimbarile zilnice le ameninta rutina. Nu lua in nume personal refuzul lor, cu privire la o anumita idee sau decizie.
"Liderii lanseaza miscarile de (r)evolutie, dar angajatii se opun schimbarii, deoarece se tem de nesiguranta. Cei mai multi oameni ar prefera sa se confrunte cu probleme FAMILIARE, decat cu solutii NECUNOSCUTE", explica Maxwell. "Tocmai din acest motiv, poti anticipa momentul in care te vei afla pus in fata unei "baricade" a angajatilor".
In al doilea rand, in calitate de sef, trebuie sa tii cont de principiul 20-50-30. "Ca regula generala, 20% dintre angajatii tai iti vor sustine eforturile in privinta schimbarii, 50% vor fi indecisi si 30% se vor opune masurilor", scrie autorul.
El sugereaza sa nu ne pierdem timpul, incercand sa-i convertim pe "atei", deoarece se vor opune si mai aprig. Ne concentram asupra acelor angajati nehotarati si ne folosim de acel 20%, pentru a-i convinge ca schimbarea merita tot deranjul.
In al treilea rand, conteaza OBIECTIVUL pe care il ai in vedere. Maxwell subliniaza ca oricine are nevoie de o motivatie clara, pentru a trece de anumite momente dificile, in cariera profesionala. Un angajat trebuie sa stie ca munca sa va avea o finalitate de care poate beneficia.
"In calitate de sef, datoria ta este sa ii motivezi pe angajati, explicandu-le ca in urma muncii si schimbarii, vor veni si satisfactiile pe masura", scrie Maxwell. "Fara sentimentul unui obiectiv absolut realist si limpede, angajatii vor obosi si isi vor pierde interesul pentru activitatea profesionala depusa".
In al patrulea rand, dar nu ultimul, trebuie sa fii sincer in privinta problemelor care vor aparea pe parcursul schimbarii. Daca angajatii nu sunt informati, vor veni cu numeroase nemultumiri.
"Aminteste-le angajatilor ca recompensa este undeva la capatul tunelului, dar nu omite capitolul legat de sacrificii", spune Maxwell. "Definitia schimbarii presupune ca lucrurile se inrautatesc, inainte sa evolueze spre bine".