ANALIZA: Cum te pacalesc reclamele sa cumperi NIMICURI
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Cum te pacalesc reclamele sa cumperi NIMICURI
Reclamele reprezinta cheia existentei oricarui vanzator, dar sunt relativ "periculoase". Ne bombardeaza agresiv cu imagini ale unor produse de toata jena, de care nu avem nevoie, dar cumva reusesc sa ne convinga sa le cumparam.
Ce fel de vraja este aceasta? Cum ajung oamenii rationali sa dea bani pe produse care nu vor functiona nicicand? Iata cinci modalitati prin care reclamele ne determina sa cumparam NIMICURI.
a) Reclamele ne inspira?
Reclamele, in profunzimea lor, ne inspira pe ascuns. S-ar putea ca produsele promovate de ele sa nu fie exact ceea ce ne dorim, dar situatia se schimba, dupa ce gazda de la teleshopping iti spune cate chestii bune poti gati, dupa ce cumperi un anumit mixer sau oala cu aburi. Cu exceptia situatiei in care chiar esti pasionat de gatit, achizitia unor asemenea ustensile reprezinta o pierdere de bani.
b) Reclamele inventeaza nevoi
Cea mai rapida, cea mai usoara, cea mai sigura cale de "atac" asupra mintii cumparatorilor! Un marketer adevarat iti induce o nevoie in minte (cam ca-n "Inception" cu Leonardo di Caprio, numai ca pe asta poti sa-l vezi la pret redus). Reclamele sunt magie curata si inventeaza noi nevoi, in randul clientilor. Cumparam unele produse, dupa ce am fost mintiti cu voia noastra ca acestea "ne vor usura viata". Dar cat de usoara poate fi o viata? Sa se inventeze un cos de gunoi care duce singur resturile la ghena? (poate chiar exista). De exemplu, revenind la gatit, unele ustensile care ingreuneaza aceasta activitate sunt vandute drept "solutii-minune" si "produse miraculoase".
c) Reclamele promoveaza reduceri. Si nu prea
Aici avem de-a face cu celebrul motiv "doi in unu", "doua la pret de una" etc. Aceste oferte nu sunt insa in favoarea clientului, de cele mai multe ori. Produsele vandute la "vrac" sunt prost realizate de niste copii-sclavi din tarile de mana a treia. Produsele vandute sunt sortite defectiunilor si la constructia lor s-au utilizat cele mai proaste materiale. Asadar, de ce ai cheltui cateva sute de lei pe o bucata de plastic?
d) Reclamele fac promisiuni desarte
In care credem. Acestea sunt corelate cu inspiratia, nevoia, reducerile. Iata cateva exemple:
- Gatitul/picnicul/mancatul/traitul nu vor mai fi la fel! Viata ta va fi mai usoara si mai frumoasa!
- Avem o oferta imbatabila pentru tine, iti garantam ca n-o mai gasesti nicaieri! Apeleaza numarul nostru, in urmatoarele 30 de minute. Apeleaza rapid!
- Iti promitem c-o sa fii pe deplin multumit.
e) Reclamele apeleaza la vedete
Vedetele sunt mai convingatoare decat am putea crede. Starurile ne conving sa cumparam tot felul de produse. Pune-l pe Banderas intr-o reclama la parfum sau pe Andie McDowell intr-una la produse cosmetice si vei vedea diferenta. Nu nevoile ne dicteaza viata, ci dorintele! (sursa: businesspundit.com)