Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

ANALIZA: Ideile vechi versus ideile noi intr-o companie

ANALIZA: Ideile vechi versus ideile noi intr-o companie
de la 02 Iul. 2014
ANALIZA: Ideile vechi versus ideile noi intr-o companie Tags: ideiinovatiecompaniibiotehnologiemcdonald'sinsead

O structura buna a organizatiei poate ajuta companiile sa devina mai inovatoare, dar mai intai trebuie sa intelegi natura acestor "noi idei" si sa stii cum sa le incurajezi.

"Ce ne poti spune despre inovatie?" Pentru liderii prezentului, aceasta reprezinta o obsesie. Necesitatea inovatiei nu mai tine doar de Silicon Valley; conditiile de business dinamice au pus o povara grea asupra companiilor care vor sa ramana relevante pe termen lung. Nu exista niciun consultant care sa te ajute in vederea inovatiei in firma ta (cel mult o sa iti ceara o gramada de bani pentru cateva sfaturi inutile). Ce ar trebui sa stii? Cum se impaca vechile idei cu cele noi?
 
1. Constrangerile sunt bune pentru inovatie
 
Cele mai multe inovatii nu sunt neaparat produsul investitiilor uriase ale companiilor, ci dimpotriva. Ideile noi au aparut (istoric vorbind) cand oamenii s-au confruntat cu o problema pentru care nu gaseau nicio solutie. Astfel, au experimentat din cauza constrangerilor. Constrangerile ne obliga sa lasam deoparte preconceptiile despre procese si produse. Inovatia nu pic din cerul albastru si nici in momentul in care ai la indemana numeroase resurse. Creativitatea, ingeniozitatea si capacitatea de a rezolva problemele sunt compatibile cu gandirea inovatoare. La fel de importante sunt caracteristicile unei companii, precum tintele de performanta si modul in care le respecta, responsabilitatea si disciplina cheltuielilor.
 
2. Cele mai multe idei reprezinta variantele imbunatatite ale vechilor idei
 
Studiu de caz: iPod-ul este unul din cele mai populare produse electronice. Dispozitivul a schimbat pentru totdeauna industria muzicala, chiar daca din punct de vedere tehnologic nu oferea nimic nou pentru anul aparitiei sale, 2001. Mai bine zis, existau deja pe piata unele mp3 playere, care ofereau functiile iPod-ului. Reinventarea vechilor idei reprezinta insa cheia inovatiei. De aici rezida si importanta huburilor de inovatie, de la cafenelele unde se intalneau intelectualii secolului 18 din centrul Londrei pana la Silicon Valley, unde interactiunile spontane intre oamenii cu imaginatie au produs rezultate miraculoase. Exista o legatura suprema intre creativitate si proximitate. Compania ta trebuie sa fie croita in asa fel incat sa permita "ideilor sa faca dragoste intre ele", dupa cum spune autorul britanic Matt Ridley, intr-o nota figurativa.
 
3. Cele mai multe idei noi sunt proaste
 
Teoreticianul organizational Jim March ne-a invatat cate ceva despre explorare si exploatare: daca vom refolosi mereu doar ceea ce functioneaza, nu vom descoperi niciodata ceva nou; totodata, chiar si cautarea unor lucruri mai bune se poate solda cu un esec dureros. Companiile ar trebui sa investeasca o anumita suma de bani in ideile iesite din comun, chiar daca la prima vedere nu au sansa de izbanda. De exemplu: In 2001, McDonald's-ul din Elvetia a deschis doua hoteluri de patru stele, care au functionat doar doi ani si jumatate. Chiar daca initial miscarea McDonald's a fost considerata o nebunie, se pare ca a facut parte dintr-un experiment de diversificare. Hotelurile McDonald's au pierdut ceva bani, dar pierderea a fost acceptabila, deoarece gigantul avea suficienti bani "la ciorap". McDonald's a sacrificat o anumita suma pe altarul inovatiei. Daca vrei sa inventezi ceva nou, trebuie sa tolerezi esecul.
 
4. Ideile noi sunt necesare, dar nu suficiente pentru a alimenta inovatia
 
Nu este suficient sa ai idei bune. Ele nu iti vor aduce neaparat si averea mult visata. Ilustrarea clasica a acestui principiu poate fi realizata cu ajutorul povestii Xerox PARC, o divizie de cercetare si dezvoltare care in 1973 a produs Xerox Alto, primul PC din lume. De asemenea, compania a venit cu inovatii precum prima imprimanta laser, primul maus GUI (graphical user interface) si alte tehnologii care au marcat industria IT&C. Totusi, Xerox nu a reusit sa profite de pe urma inventiilor sale; PARC nu a putut decat sa stea pe margine, in timp ce Steve Jobs explora si exploata toate posibilitatile tehnologice. Care este explicatia? De ce a esuat Xerox in acest sens? Ideile noi sunt egale cu ZERO daca nu stii sa le valorifici!
 
5. Organizarea pentru generarea de noi idei nu este totuna cu organizarea pentru folosirea lor in mod eficient
 
Exemplul McDonald's de mai sus are legatura cu acceptarea esecului, dar o companie trebuie sa implementeze in 99% din timp idei bune, eficiente, care sa aduca bani. Procesele de productie, prin definitie, sunt considerate de succes doar daca ofera stabilitate si venituri pe masura. Uneori, echipele de cercetare si dezvoltare sunt intimidate de un asemenea rol. Companiile trebuie sa tina cont de diversele contexte in care se desfasoara inovatia, sa abandoneze vechile metehne. De exemplu, industria farmaceutica a promovat o diviziune clara a muncii intre generarea ideilor riscante de catre firmele din domeniul biotehnologiei si monetizarea "big pharma", explica Phanish Puranam de la INSEAD. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement