Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Analiza privind sursele de finantare a IMM-urilor: Start-up-uri cu resurse proprii si putine credite pentru investitii

Analiza privind sursele de finantare a IMM-urilor: Start-up-uri cu resurse proprii si putine credite pentru investitii
de la 25 Sep. 2014
Analiza privind sursele de finantare a IMM-urilor: Start-up-uri cu resurse proprii si putine credite pentru investitii Tags: mirela serbancosturiimm-uribusinesscrediteconditiifirmer&m audit contabilitate

O analiza privind finantarea IMM-urilor, realizata asupra portofoliului de peste 200 de companii-clienti ai R&M Audit Contabilitate arata ca, in ultimul an, cca 90% dintre companiile nou infiintate au recurs la surse proprii de finantare (personale, ale parintilor si prietenilor) pentru demararea si sustinerea activitatii sau au apelat la asocierea cu parteneri care dispun de resurse financiare; restul (sub 10%) au avut o finantare bancara in primul an de activitate. "Conditiile finantarilor clasice acordate de majoritatea bancilor reprezinta o solutie impovaratoare pentru companiile care sunt la inceput de drum, iar in multe cazuri este imposibil pentru un start-up sa obtina o finantare altfel decat prin produse special dedicate companiilor nou infiintate. In ceea ce priveste managementul lichiditatilor, sfatuim firmele noi ca in primul rand sa elimine costurile care nu sunt absolut necesare si sa foloseasca toate parghiile pe care le au la indemana pentru a-si optimiza cash flow-ul, de exemplu barterul de produse si servicii necesare functionarii, incasarea de avansuri (mai ales in cazul unor produse personalizate clientului) etc, iar abia apoi sa ia in calcul creditele clasice ", a aratat Mirela Serban, Managing Partner R&M Audit Contabilitate.


Analiza R&M Audit Contabilitate arata ca peste 95% dintre companiile care decid achizitia de autoturisme aleg varianta leasingului financiar intern, in timp ce pentru echipamente este preponderent leasingul extern (financiar sau operational).

"In ceea ce priveste creditele imobiliare, niciunul dintre clientii nostri nu a contractat vreunul in ultimul an; avem insa multe companii-clienti care inca reesaloneaza creditele imobiliare contractate anterior crizei incepute in 2008", a precizat Mirela Serban.


Liniile de credit sunt aproape omniprezente ca instrumente de finantare de back-up si nu numai; de exemplu, in multe industrii se acorda discounturi semnificative pentru plata furnizorilor la termene scurte, iar pentru a putea obtine aceste reduceri o companie ar trebui sa ia in calcul si varianta unei linii de credit care sa acopere platile, spun consultantii R&M Audit Contabilitate. 

Creditele pentru investitii raman la un nivel foarte scazut (la cca 3% dintre companiile cuprinse in studiu), arata analiza R&M Audit Contabilitate. Factoring-ul este, de asemenea, destul de putin folosit, fiind intalnit la cca 5% dintre companiile cuprinse in analiza, desi este avantajos pentru anumite industrii, fata de alte instrumente clasice (precum creditul bancar), arata consultantii R&M Audit Contabilitate. Prin factoring, in schimbul unei dobanzi, o firma incaseaza de la banca facturile pe care le are de incasat de la clientii sai mai repede decat termenul prevazut pentru scadenta.

Indiferent de momentul in care un IMM apeleaza la o sursa de finantare, alegerea unei variante sau a alteia trebuie sa aiba in vedere toate elementele ecuatiei businessului. "De multe ori ne-am regasit in situatia in care, fiind contactati pentru a optimiza cash flow-ul si a recomanda o solutie de finantare, sa constatam ca, de fapt, in firma erau sau puteau fi generate lichiditati... Multi manageri se concentreaza pe profitabilitate si nu pe cash flow, ceea ce poate conduce cu usurinta catre decizia de a contracta un imprumut atunci cand de fapt nu este nevoie. Desigur ca necesar de finantare exista in aproape orice companie (IMM), dar este bine sa apelam la solutii de creditare abia dupa ce am epuizat toate elementele interne posibile sau sa contractam un credit pentru a obtine beneficii mai mari si mai rapide decat in mod curent", a aratat Mirela Serban.

Aproximativ 60% dintre companiile cuprinse in analiza au aplicat pentru proiecte europene, rata de succes fiind in jur de 35%; de asemenea, cca 10% dintre firme, in urma participarii la diferite targuri si expozitii, au venit cu modele de business din strainanate si cu finantarea aferenta tot din afara tarii.

"Finantarea companiilor este inca extrem de greoaie si costisitoare in Romania; in plus, ne lovim din ce in ce mai mult de conditiile tot mai restrictive aparute la reevaluarile periodice ale liniilor de credit angajate anterior, iar astfel de restrictii pot genera schimbari majore intr-o firma, putand merge pana la necesitatea reorganizarii acesteia. In acest context, reducerea CAS-ului pentru angajator cu 5% ajuta IMM-urile in ceea ce priveste cash flow-ul, dar masura este nesemnificativa comparativ cu povara fiscala ramasa asupra lor, mai ales ca firmele din aceasta categorie au oricum mai putini angajati decat companiile mari sau multinationalele. Sa luam ca exemplu parcurile logistice, care au inregistrat o crestere semnificativa a afacerii si s-ar putea dezvolta mai departe, ar putea face investitii, dar au in spate povara creditelor contractate in trecut si, in plus, sunt foarte afectate de "taxa pe stalp", ramasa inca in vigoare cu conditii dezastruoase", a precizat Mirela Serban.

Cel mai putin influentate de conditiile de finantare din piata sunt business-urile online, care "au inflorit" in ultimul an, atat ca urmare a tendintelor si contextului global, cat si datorita costurilor mai mici de functionare.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement