In 1944, anul in care zborurile comerciale nu devenisera un lucru banal, au disparut nu mai putin de 24 de aeronave, potrivit datelor puse la dispozitie de Aviation Safety Network, iar de atunci nimeni nu stie ce s-a intamplat cu ele.
Evident, vorbim aici si despre avioanele private, cu unul sau doua locuri, care dispar mult mai usor decat un avion comercial de mari dimensiuni. Zborurile comerciale care sunt implicate in accidente sunt in majoritatea cazurilor descoperite dupa cateva zile de la producerea incidentului.
Zborul Malaysia Airlines din 7 martie face parte din categoria, deocamdata, a misterelor neelucidate, desi, dupa ultimile declaratii ale primului ministru al Malaeziei, zborul MH 370 ar fi fost deturnat si este acum cautat intr-o cu totul alta zona decat cea anuntata initial.
Daca in 1944 au disparut 24 de avioane comerciale, in 1947, dupa incheierea razboiului, doar trei aeronave disparute nu au mai putut fi gasite, ultima, o aeronava britanica care facea legatura intre Buenos Aires si Chile, cazut undeva in Muntii Anzi, fiind gasita in adancul unui ghetar, 50 de ani mai tarziu. Toti cei 11 pasageri au murit in accident, iar investigatorii nu stiu nici astazi cum sa interpreteze ultimul mesaj transmis de operatorul radio, care avea continutul "STENDEC".
In martie 1957, un Boeing C-97, care zbura din California catre Tokyo, a disparut cu 200 de mile inainte de a ajunge la destinatie, iar cei 57 de pasageri si 10 membri ai echipajului nu au mai fost gasiti niciodata.
In octombrie 1972 un charter uruguayan, care se indrepta catre Chile, s-a prabusit in Muntii Anzi. Mai mult de un sfert dintre pasageri au murit in urma impactului cu solul, iar alti cativa in urma ranilor si a frigului. Dupa 72 de zile de la prabusire, echipele de cautare au descoperit 16 supravietuitori, care se hranisera cu cadavrele pasagerilor decedati.
Incepand cu anul 1979 pana in prezent s-a inregistrat doar cate o disparitie pe an. In mai 2003 un Boeing 727, care zbura intre Angola si Burkina Faso, a disparut de pe radare si nu a mai fost gasit niciodata.
In iunie 2009 un zbor Air France, care facea legatura intre Rio de Janeiro si Paris, a disparut cand survola Oceanul Atlantic, impreuna cu cei 216 pasageri si 12 membri ai echipajului. Au fost necesare cinci zile pentru ca echipele de cautare si salvare sa identifice locul prabusirii si mai mult de doi ani pentru ca ramasitele epavei, cutiile negre si cea mai mare a corpurilor celor aflati in avion sa fie recuperate. De abia in 2012 a putut fi finalizata ancheta cu privire la cauzele prabusirii: cristale de ghiata au blocat sistemul care determina viteza aeronavei, iar pilotii au reactionat nepotrivit.
In fine, la 7 martie 2014 zborul MH 370, al Malaysia Airlines, care facea legatura intre Kuala Lumpur si Beijing a disparut la doua ore dupa decolare, iar pana in prezent investigatiile au deschis mai multe piste, printre care si aceea a unei deturnari.