Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Ce trebuie sa stii inainte de a-ti lansa magazinul online

Ce trebuie sa stii inainte de a-ti lansa magazinul online
de la 02 Iul. 2014
Ce trebuie sa stii inainte de a-ti lansa magazinul online Tags: frisbogoogleclientigreselimagazine onlinemanageri

Calculul de rentabilitate se numara printre cele mai importante ingrediente de care depinde succesul sau esecul unui start-up online. Pe langa investitia propriu-zisa in constructia magazinului, marketarea lui si stocul de marfa, la fel de importante sunt costurile generate de blocarea banilor in stoc, operarea magazinului sau managementul continutului, potrivit informatiilor Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din Romania.


Conform specialistilor Frisbo, majoritatea antreprenorilor care isi propun sa lanseze un magazin virtual, pornesc din entuziasmul unei idei, ca abia mai apoi sa descopere ca profitabilitatea este minima, neexistand calcule in spate care sa tina cont de toate costurile.

„Luati in calcul nu numai costurile de a construi si de a marketa site-ul, dar si costurile generate de blocarea banilor in stoc, operarea magazinului, servere, ambalaje, retururi sau managementul continutului - imagini de produse, texte. Daca magazinul este unul de fashion, de exemplu, retururile pot sari usor de 10% din totalul comenzilor. Abia dupa ce ai cifrele pe masa, te apuci de constructia efectiva a magazinului online”, explica Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.

Potrivit acestuia, tot la inceput de drum se vor lua si deciziile de business, la nivelul furnizorilor, constituirea stocului propriu de marfa, depozitare si transportare. Cand toate aceste procese sunt puse la punct, este randul deciziilor tehnice, de la platforma pe care se va construi site-ul, gazduirea magazinului, integrarea cu un ERP, curierul sau operatorul de plati. Abia cand business-ul si operationalul magazinului online sunt puse la punct, urmeaza popularea magazinului cu produse, marketarea si managementul acestuia.

Minim 3 luni: Timpul necesar pentru a rula valoarea intregului stoc de marfa

Una dintre cele mai importante intrebari, pe care orice investitor intr-un start-up online trebuie sa o ia in calcul, este cum se asigura ca investitia este gestionata eficient. Desi nu exista o formula sau o regula general valabila, fiecare model de business avand particularitatile lui, bugetele de marketing si cel de operatiuni sunt de cele mai multe ori cele mai predictibile.

„Sunt rare cazurile in care bugetul de marketing scade sub 10% din cifra de afaceri. Si mai rare sunt cazurile in care procesul operational scade sub 10%. Rotatia stocurilor poate diferi extrem de mult, insa nu este ceva nefiresc sa te astepti sa ai rotatie de stoc de peste 100 de zile. Asta inseamna ca este posibil sa ai nevoie de minim 3 luni pentru a rula valoarea intregului stoc”, afirma CEO-ul Frisbo.

Un alt aspect important care poate defini succesul unui magazin online pe termen mediu si lung este fidelizarea si comunicarea cu clientii, prin asigurarea unui feedback eficient care sa se regaseasca in performantele de business. 

Este adevarat ca atunci cand magazinul inca nu exista decat „pe hartie”, sa afli date despre potentialii clienti nu este usor. Online-ul romanesc, insa, fata de alte industrii, beneficiaza de niste studii si cifre publicate anual, care te pot ajuta sa iti dimensionezi piata. Mai mult, explica Bogdan Colceriu, exista unelte gratuite, precum Google Trends, care te ajuta sa vezi volumul cautarilor pentru categoria de produs pe care o vinzi.

Marketingul, ingredientul esential in reteta unui magazin online

Marketingul in cazul magazinelor online este esential, potrivit CEO-ului Frisbo. Canalele si instrumentele accesibile, putin costisitoare, precum marketingul afiliat, campaniile de newsletter sau chiar social media sunt printre cele mai potrivite. Facute incorect, insa, chiar si acestea pot deveni scumpe, la fel cum canalele mai costisitoare, precum cost per clicks sau ads display, pot fi foarte eficiente daca sunt facute bine.

Potrivit specialistilor Frisbo, asteptarea cea mai mare in e-commerce este ca magazinele online sa fie extrem de adaptabile la nevoile clientilor. Totul se masoara si orice mica schimbare poate aduce o conversie mai buna. Cele mai importante instrumente sunt cele de analiza (precum Google Analytics) care urmaresc comportamentul utilizatorului pe site, in social media, la deschiderea unui mail tranzactional sau a unui newsletter. 

„Aceste instrumente stau la baza deciziilor de produs, de promovare, de dezvoltare de functionalitati, de dezvoltare de servicii adiacente. Pe langa acestea, feedback-ul clientului este evident extrem de important. Trebuie incurajat atat feedback-ul pe produs prin comentarii, cat si feedback-ul pe servicii si pe functionalitati prin formulare de feedback, chestionare, samd”, explica Bogdan Colceriu.

In ceea ce priveste cele mai sensibile greseli ale startup-urilor din e-commerce, cele care tin de servicii sunt cele mai riscante, deoarece creeaza nemultumire si afecteaza numarul de comenzi pe termen lung. 

„Livrarea unor produse gresite, procesarea lenta a comenzii, ingreunarea returului, facturarea gresita, comunicarea deficitara, sunt toate greseli care afecteaza satisfactia clientului si pot genera pagube serioase unui magazin online. Pe scurt, greselile care tin de comunicarea cu clientul inainte de achizitie vor afecta decizia de achizitie. Greselile care tin de comunicarea cu clientul dupa achizitie vor afecta relatia pe termen lung cu clientul respectiv si perceptia generala asupra magazinului online”, afirma managerul Frisbo.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement