Legea 1: Determina care sunt clientii tai
Este simplu sa iti promovezi afacerea in fata unui grup de clienti imaginari, dar nu vei putea obtine indicatii corecte, care sa ilustreze potentialul succes. In plus, multi antreprenori se consulta cu familia si prietenii. Chiar daca e o idee atractiva, ei iti vor spune intotdeauna ceea ce vrei sa auzi. In consecinta, vei pleca inarmat cu cateva sperante false, despre un produs sau o idee. Dezamagirile vor fi mari.
Exista si alte modalitati de testare a pietei. De exemplu, poti realiza o lista cuprinzatoare a publicului pe care il vizezi. Poti apela, in acest sens, la retelele de socializare. Daca primesti un raspuns pozitiv, poti pune ideea respectiva in aplicare. Cele mai multe idei de milioane isi modifica structura de nenumarate ori, inainte de a fi lansate.
Legea 2: Fii cu ochii-n patru pe concurenta
Nu este suficient sa stii ca rivalii exista. Trebuie sa ii cunosti. Totusi, nu este recomandat sa te concentrezi prea mult pe concurenta si sa te lasi cuprins de o stare de anxietate. Realizeaza un studiu de piata, vezi daca nu cumva ideea ta e "fumata". Gaseste o cale prin care sa inovezi. Nu incerca sa fii ca si ceilalti. Niciodata.
Legea 3: Sparge gheata
Identifica un antreprenor care a reusit. Imita-l. Valoarea unui mentor in afaceri nu poate fi contestata. Aceasta persoana este cineva care intelege ceea ce faci si este de acord sa te ajute sa iti dezvolti afacerea. Daca este posibil, gaseste un antreprenor care cunoaste secretele industriei respective.
Cand dezvolti o afacere, un start-up, o idee de afaceri, te vei confrunta cu multe "cazaturi". Totusi, daca vei gasi modalitati prin care sa poti determina nisa clientilor, sa iti depasesti concurenta si sa ai langa tine un mentor, succesul este ca si asigurat. Un proiect antreprenorial trebuie sa fie gandit in functie de perspectiva SUCCESULUI, dar sa nu uitam ca si CALATORIA IN SINE reprezinta o recompensa.