Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Companiile europene se confrunta cu cele mai ridicate preturi la combustibili la nivel mondial

Companiile europene se confrunta cu cele mai ridicate preturi la combustibili la nivel mondial
de la 06 Mai. 2014
Companiile europene se confrunta cu cele mai ridicate preturi la combustibili la nivel mondial Tags: taxebenzinamotorinagplford transitcontabilitate

Principalele economii europene din Marea Britanie, Germania si Franta inregistreaza cele mai ridicate preturila combustibili din randul marilor economii mondiale, potrivit unui studiu recent realizat de UHY, reteaua internationala de contabilitate. UHY explica acest fenomen prin faptul ca Marea Britanie, Franta si Germania percep taxe de cel putin 60%* la benzina, cu mult mai mult comparativ cu alte economii dezvoltate precum Statele Unite, Canada si Australia.

Taxele se ridica la 59% din pretul motorinei in Marea Britanie, cel mai ridicat nivel din randul tuturor economiilor majore. Franta percepe o taxa de 43% la motorina, in timp ce in Germania, taxa este de 58%. 
 
Acest lucru inseamna ca pentru a umple rezervorul** unui Ford Transit cu motorina in Marea Britanie se cheltuiesc 184 de dolari. Prin comparatie, consumatorii francezi si germani platesc 146, respectiv 158 de dolari.
 
UHY afirma ca intrucat motorina se utilizeaza la majoritatea vehiculelor comerciale, povara va fi suportata in primul rand de intreprinderi. **
 
La polul opus, cele mai dezvoltate economii ale lumii, Statele Unite si China, practica taxe la combustibil foarte scazute. Statele Unite percep doar 13%  pentru benzina si 12% pentru motorina, in vreme ce in China nu se percep taxe la acesti combustibili.
 
UHY afirma ca desi guvernele declara ca taxele la benzina sunt importante in reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, reprezentantii transportatorilor si IMM-urile sustin ca aceste taxe genereaza cheltuieli suplimentare pentru toate intreprinderile.
 
Chiar si in cazul Gazului Petrolier Lichefiat, o alternativa mai ecologica la motorina sau benzina, Marea Britanie percepe o taxa de 60%, fiind de departe cea mai ridicata de la nivelul tarilor dezvoltate. Taxa la GPL reprezinta in Franta 11%, iar in Germania 33%.
 
UHY adauga ca acest studiu a fost realizat pentru a reaminti faptul ca toate economiile avansate trebuie sa depuna in continuare eforturi pentru a mentine un control ferm asupra nivelurilor de taxe, in special in conditiile in care procesul de redresare in urma recesiunii incepe sa aiba un ritm accelerat.
 
LadislavHornan, presedinte al UHY, a declarat: “Taxele la combustibil sunt o zona in care marile economii din Europa impun o povara mai grea asupra intreprinderilor comparativ cu alte state, ceea ce ar putea actiona ca o frana  la ritmul accelerat de redresare in urma recesiunii.”
 
“In vreme ce reducerile de impozite pentru companii aplicate de catre guvernul britanic au avut succes in randul intreprinzatorilor, taxa de 60% la benzina reprezinta in continuare o povara semnificativa pe care acestia trebuie sa o suporte, in special in conditiile in care recuperarea TVA-ului poate fi un proces complicat, indeosebi pentru intreprinderile mici.”
 
“Statele Unite se afla deja la o distanta importanta in fata Marii Britanii, Frantei si Germaniei in ceea ce priveste redresarea economica, iar aplicarea de taxe reduse in zone precum combustibilii poate ajuta la stimularea cresterii economice.”
 
“Este important ca guvernele din economii dezvoltate precum Marea Britanie, Franta si Germania sa echilibreze veniturile primite din taxele aplicate la combustibil cu potentialul de stimulare economica obtinut prin reducerea taxelor la combustibil.”
 
“Reducerea taxelor la motorina ar avantaja in mod special intreprinderile mici si mijlocii care se dezvolta rapid si care administreaza parcuri de vehicule comerciale, operand in special in sectoare precum distributie si retail. Aceste afaceri pot reprezinta motoare cheie de redresare economica.”
 
Taxa federala la combustibil a SUA – la acelasi nivel de 20 de ani, dar supusa presiunii
 
UHY afirma ca Statele Unite percep o taxa federala de 18,4 si 24,4 de centi per galon de benzina si motorina, care adaugate altor taxe publice aplicate la consumul de combustibil contribuie la o taxa medie de 13% pentru benzina si 12% pentru motorina la nivelul SUA.
 
Aceasta taxa federala nu a fost majorata de mai bine de 20 de ani. Spre finalul anului 2013, a fost prezentata Congresului o propunere de crestere a taxei pentru combustibil la 33,4 de centi pentru un galon de benzina si de 42,8 de centi pentru un galon de motorina.
 
Scott Miller, Partener si Lider al National Petroleum Practice in cadrul UHY Advisors din SUA comenteaza: “Majorarea taxei federale pentru combustibili reprezinta o provocare politica de care putini politicieni americani ar fi entuziasmati. Desi unii ar sustine ca o crestere a taxei la combustibil este necesara pentru a putea finanta infrastructura de transport, altii isi mentin parerea ca orice majorare a taxei ar trage in jos economia. In ceea ce priveste statele, avand in vedere scaderea consumului de benzina si cresterea costurilor pentru infrastructura, mai multe dintre acesteaiau in considerare majorari ale taxelor la benzina sau alte modificari aplicate taxelor pentru a recupera venitul pierdut provenit din taxa pentru benzina.”
 
Economiile emergente impun o povara de taxe la combustibili mai usoara – iar unele ofera chiar subventii
 
UHY declara ca cele mai emergente economii practica taxe cu mult mai scazute comparativ cu economiile dezvoltate.
 
Anumite tari precum China nu percep taxe pentru motorina sau benzina, in timp ce Malaezia ofera subventii de 30% pentru benzina si de 40% pentru motorina.
 
UHY arata ca aplicarea de taxe pentru combustibili a fost dintotdeauna un subiect controversat in China in ultima perioada, idee sustinuta de reprezentantii din agricultura care au evidentiat problemele pe care o potentiala crestere a pretului la combustibili le-ar genera asupra industriei agricole a tarii.
 
UHY adauga ca subventiile la combustibil acordate de Malaiezia costa guvernul malaiezian aproximativ 14 miliarde de dolari in fiecare an. Subventiile au condus si la probleme legate de contrabanda cu combustibil in tari vecine precum China si Indonezia, care practica preturi mai ridicate la combustibil.
 
Alvin Tee, Partener Senior in cadrul UHY din Malaezia: “Economiile de piata emergente se axeaza mai mult pe crestere si acordarea de sprijin companiilor prin taxe reduse si subventii in zonele in care este nevoie.”
 
“Economia Malaeziei percepe in general taxe reduse la consum si se axeaza pe taxarea directa a companiilor, precum prin impozite, ca element cheie de generare a venitului.”
 
UHY afirma ca Emiratele Arabe Unite se incadreaza in aceeasi categorie. EAU nu percep taxe pentru benzina sau motorina la punctul de consum, desi practica o taxa speciala aplicata companiilor de petrol straine care opereaza in tara, care este in medie cu 55% mai ridicata fata de ratele de taxare aplicate companiilor din tara.
 
David Burns, Partener UHY Saxena, membru UHY in cadrul EAU a declarat: “Emiratele Arabe Unite au avantajul de a fi una dintre cele mai importante tari producatoare de petrol din lume, ceea ce face ca perceperea unei taxe la combustibil sa nu fie necesara. Acest lucru reprezinta cu siguranta un beneficiu major adus consumatorilor si companiilor non-petrol intrucat tara incearca sa dezvolte o economie mai diversa.”
 
Camelia Dobre, Managing Partner al UHY AUDIT CD SRL comenteaza situatia Romaniei comparativ cu celelalte tari din studiu: ”Romania se situeaza printre primele zece tari, dintre cele 20 analizate, in ceea ce priveste nivelul pretului pentru motorina, 25% din totalul costului reprezentand taxe. In ceea ce priveste alimentarea cu benzina si GPL, Romania se numara printre tarile cu cele mai mici preturi si cele mai mici rate de taxare ca procent din pretul total aplicat. Astfel, pentru alimentarea unui Ford Transit cu benzina, pretul total este de $133.35, din care taxe de aproximativ 30%. In cazul alimentarii cu GPL, taxele sunt de aproximativ 10% dintr-un total de  $69.18.”
 
*Tarifele de taxe includ TVA, care se poate recupera de catre intreprinderi in anumite tari, inclusiv in statele membre UE.
 
 **Volumul rezervorului: 80 de litri pentru benzina si motorina, 72 de litri pentru GPL. 


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement