Consumul in Europa, afectat de cresterea economica slaba. Unde se situeaza Romania
consumeuropastudiugfkputere de cumpararerecesiune
In ultimele 3 luni, tarile europene au inregistrat date financiare foarte diferite. In consecinta, cetatenii din diferite tari evalueaza situatia economica din statul lor in lumini diferite. Acestea sunt rezultatele studiului GfK - Climatul de consum Europa, care ne ofera o privire succinta, dar bine dozata, asupra evolutiei asteptarilor privind economia si veniturile oamenilor, si a dorintei de cumparare a consumatorilor din Austria, Bulgaria, Franta, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, Regatul Unit, Cehia, Romania si Spania.
Cele 12 state insumeaza aproximativ 80% din populatia totala a celor 27 de state membre ale Uniunii Europene.
La inceputul acestui an, Europa trecea prin "sabie si foc", din punct de vedere economic. Chiar daca Grecia a scapat, pentru moment, de default, asta nu inseamna ca tarile UE nu pot sa alunece din nou in recesiune. Potrivit datelor GfK, cresterea economica in tarile europene continua sa fie privita intr-o lumina negativa. Fata de T4 2011, unele state prezinta valori cumva mai optimiste.
Cu o valoare a indicatorului apreciata la 7,2 puncte, Germania ramane singura tara care inregistreaza o valoare pozitiva. Atat in Polonia (cu -6,2 puncte), cat si in Franta (-10,4 puncte), consumatorii priveau viitorul mai pozitiv in martie decat in februarie.
In ambele state, indicatorul increderii a crescut cu putin sub 20 de puncte, fata de luna care a trecut. Cehii (la -62,7 puncte) continua sa faca cea mai pesimista evaluare a perspectivelor economice. In Grecia (-50,8) si Portugalia (-40,6 puncte), valorile pentru asteptarile referitoare la starea economiei raman negative.
Romania se situeaza undeva la mijloc, cu -26 puncte (fata de -34 in T4 2011). Romanii sunt usor mai precauti, atunci cand vine vorba despre disponibilitatea de cumparare, fata de perioada octombrie-decembrie 2011.
Rezultatele sunt furnizate de studiul
GfK Climatul de consum MAXX, care are la baza interviuri cu consumatori efectuate in fiecare luna, la solicitarea CE, in toate statele UE. Studiul GfK Climatul de consum Europa ofera o privire de ansamblu asupra evolutiei asteptarilor privind economia si veniturile in diverse tari si a dorintei de cumparare a consumatorilor respectivi.
Distributia lunara a interviurilor pe tarile studiate este urmatoarea: