CSR-ul, un trend in crestere printre marile companii din Romania
csrcompaniievolutieproiectetendinte
Trei din patru companii din Romania au o strategie dedicata responsabilitatii sociale corporative (CSR), in timp ce doua din trei considera ca interesul general pentru CSR a crescut in ultimele 12 luni.
Dintre acestea, jumatate spun ca nivelul bugetului in 2013 este similar cu cel din 2012, in timp ce doar 16% dintre companii au marcat o crestere intre 5-10%. In ceea ce priveste sumele alocate, 66% dintre respondenti au declarat ca valoarea medie a unui proiect CSR nu depaseste 10.000 euro, se arata in studiul „Tendinte si realitati CSR in Romania”, realizat de CSRMedia.ro si Ernst & Young Romania.
“Faptul ca 41% dintre respondenti sunt lideri de companie sau membri in consiliul de administratie, iar 82% dintre companii au liderii organizatiei implicati activ in eforturile de CSR, arata clar importanta pe care acestia o acorda responsabilitatii sociale corporative”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner Ernst & Young Romania
Studiul are la baza un chestionar aplicat in perioada 10 aprilie – 10 mai 2013. In raport se analizeaza raspunsurile a 77 de manageri de top si specialisti din domeniu, in legatura cu proiectele initiate si derulate in domeniul responsabilitatii corporative in anul 2012 si perspectivele CSR-ului in perioada urmatoare. 54% dintre aceste companii au venituri de peste 10 milioane de euro.