Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Cum percep clientii serviciile din ROMANIA (STUDIU)

Cum percep clientii serviciile din ROMANIA (STUDIU)
de la 16 Oct. 2013
Cum percep clientii serviciile din ROMANIA (STUDIU) Tags: clientivocistudiuesantionexperientasolutii mobileclient metrics

Client Metrics, cel mai nou instrument de monitorizare continua a satisfactiei clientilor, creat de companiile Trendelligent si Blue Point, anunta rezultatele studiului "Satisfactia Clientilor cu Privire la Serviciile din Romania".

Potrivit studiului, peste 30% dintre respondenti admit ca, in perioada recesiunii, furnizorii de servicii au incercat sa imbunatateasca serviciile pentru clienti  si modul de relationare cu acestia.
 
Cu toate acestea, zilnic, 25% dintre clienti au o experienta mai putin placuta cu furnizorii de servicii. Principalele probleme intampinate de clienti - timpul lung de raspuns, informatii incomplete, pasarea responsabilitatilor de la un om la altul si intarzierea solutionarii, oferirea unei solutii care nu raspund nevoii clientului.
 
Pentru clienti, cel mai separator aspect este lipsa unui singur contact in comunicarea cu o companie, atunci cand se doreste o informare sau solutionare.
 
Atunci cand doresc sa rezolve o problema, 87% dintre consumatori folosesc minimum 2 canale de comunicare. Telefonul se afla pe primul loc, urmat imediat de email adresat direct unei persoane responsabile. De asemenea clientii mai acceseaza pagina de Facebook a furnizorului, site-ul companiei, sms-ul.
 
71% dintre clientii nesatisfacuti nu se vor mai intoarce catre aceeasi companie, exceptie o fac situatiile in care clientul are un contract de servicii cu furnizorul, pe care nu il poate inchide imediat, sau implica costuri de incheiere a contractului.
 
Conform studiului, 56% dintre plangerile facute pe social media sunt ignorate (contul de Facebook, adresa de email de pe site-ul companiei contact@).
 
Principalele tendinte in politica de customer a companiilor pe care clientii le-au indicat in studiul Client Metrics.
 
Diversificarea canalelor de comunicare la care compania sa raspunda in cel mai scurt timp
 
Telefonul si conversatia cu un agent (83%) , email catre serviciul clienti (58%), instant messaging / online chat cu o persoana care sa raspunda rapid (32%), sectiunea Help sau FAQs de pe site-ul companiei (29%), SMS (24%). Pe ultimul loc se afla forumurile online si comunitatile de clienti (17%).
 
Solutii mobile
 
Solutiile mobile pot genera o crestere a satisfactiei clientilor pana la 56% si o crestere a vanzarilor de pana la 19%, datorita faptului ca telefonul mobil este cel mai accesibil mijloc de comunicare.
 
Programe dedicate pentru  „vocea clientilor”
 
Respondentii considera ca este important ca o companie sa ceara si sa primeasca feedback despre produsele, serviciile si procesele organizationale, fapt ce i-ar putea ajuta in optimizarea relatiei cu clientii si experienta acestora.
 
Totodata, numai 18% dintre clienti sunt dispusi sa ofere acest feedback prin intermediul unui chestionar. Principalul motiv pentru care exista aceasta reticenta este lipsa de incredere ca informatiile oferite vor fi luate in considerare si se vor regasi in servicii mai calitative.
 
Studiul a fost realizat in luna septembrie - octombrie 2013, pe un esantion de 500 de persoane fizice din mediul urban, cu varste cuprinse intre 25-45 ani si cu un venit mediu de peste 600E/pers. Serviciile implicate in studiu sunt telecomunicatii, servicii medicale, financiar-bancare, service-uri auto, turism in scop de business.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement