Cyber Monday, un Black Friday mai putin zgomotos
cyber mondayblack fridayvinerea neagra 2013cyber monday 2013produsevanzari
Statisticile privind Cyber Monday arata ca acest eveniment special de shopping al anului a devenit "noul Black Friday". In timp ce Black Friday se refera la cea mai mare zi de vanzari "fizice" din an, Cyber Monday este mai putin zgomotos. Cyber Monday se desfasoara in lunea de dupa "Ziua Recunostintei" (SUA) si pentru a beneficia de oferte, trebuie doar sa stai acasa si sa navighezi pe internet, acompaniat de o cafea aburinda.
Shoppingul online este o afacere excelenta in vremurile noastre. In 2007, shoppingul pe internet insuma 122,72 miliarde dolari americani. In 2010, consumatorii au cheltuit 142,49 miliarde dolari si in 2012 au ridicat stafeta la 186,15 miliarde dolari. In 2013, cifrele vor fi si mai promitatoare.
Nu e de mirare ca vanzarile online ating cote-record in lunile noiembrie si decembrie. Cyber Monday a aparut "oficial" in 2005 si a fost "monetizat" de Shop.org, o divizie a National Retail Foundation. La doar cateva saptamani distanta de aparitia acestui termen, sase milioane de utilizatori navigau deja pe internet, in cautarea ofertelor. Primul Cyber Monday a inregistrat 27,7 milioane cumparatori online.
In 2008, Cyber Monday a devenit a treia cea mai profitabila zi de shopping din an, in ciuda crizei financiare. La doi ani distanta, in 2010, Cyber Monday a devenit "zi oficiala" de cumparaturi, generand venituri uriase. Vanzatorii online au obtinut peste un miliard de dolari, de trei ori mai mult decat veniturile inregistrate cu ocazia primului Cyber Monday din 2005.
Anul trecut, cei mai cautati retaileri online in "Lunea Cibernetica" au fost Amazon, Walmart, Target, Sears si Best Buy.
Consumatorii au accesat site-urile de shopping in procent de 47,1% de la locul de munca, iar 47,2% au navigat de acasa. Cele mai cumparate produse au fost cele digitale sau abonamentele la diferite site-uri si servicii. Dispozitivele mobile au castigat teren cu prilejul Cyber Monday, iar 18% dintre consumatori au cumparat produse prin intermediul smartphone-urilor si tabletelor (insumand 13% din vanzari).
In SUA, Amazon este cel mai important retailer, inregistrand un flux urias de Cyber Monday. Compania a raportat venituri totale de 61 miliarde dolari la finele anului 2012, informeaza businesspundit.com. Infografia de mai jos ofera detaliile complete ale "nebuniei Cyber Monday", care poate fi considerata "Vinerea Neagra" a internautilor.