Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

EPISODUL II: Managementul de proiect: Dependenta de informatii concrete nu trebuie tratata

EPISODUL II: Managementul de proiect: Dependenta de informatii concrete nu trebuie tratata
de la 17 Aug. 2015 Exclusiv
EPISODUL II: Managementul de proiect: Dependenta de informatii concrete nu trebuie tratata Tags: managementul de proiectinformatiiobiectivproiectfunctiiriscuri

Daca sunteti unul dintre cei care functioneaza dupa reguli scrise si ore exacte, atunci cunoasteti, cu siguranta, frustrarea din fiecare moment in care un om care promite ca ajunge la ora stabilita intarzie nu zece minute, ci fix o jumatate de ora. Iar asta nu o singura data, ci in mod repetat. Pentru orice om care doreste ca lucrurile sa mearga ceas, a face din acest instrument doar un accesoriu caruia i s-au oprit bateriile inseamna tortura curata.


Continuam seria inceputa recent privind managementul de proiect. Chiar daca nu vom acoperi toate riscurile care apar de-a lungul dezvoltarii unui proiect, vom discuta de unele dintre cele mai importante. Daca ne gandim la prima faza a unui proiect, atunci trebuie amintita si planificarea in care includem obiectivele unui proiect si punctul final spre care dorim sa ne indreptam in cele din urma.

De cat de departe fixam acest orizont depinde numai de noi, asumandu-ne totodata si riscurile care vin din fixarea acestor obiective. Atunci cand facem insa portretul a ceea ce ne dorim sa se concretizeze in timp, va trebui sa fim pregatiti cu un bagaj consistent de informatii.

In caz contrar, ceea ce ne-am imaginat ca poate deveni realitate se poate indeparta foarte usor de traseul pe care doar l-am schitat in fuga. Chiar daca alegem sa facem planificarea pe masura ce inaintam, e obligatoriu sa putem explica in mod concret ce dorim sa se realizeze, fie ca ne adresam unei echipe, fie ca prezentam aceste etape unor colaboratori sau parteneri.

Iata cateva situatii care demonstreaza de ce nu trebuie sa nu incercam sa-i "vindecam" pe cei care au nevoie de informatii concrete ca de aer:

1. Obiectivul nu e definit in mod corect.

Intr-o astfel de situatie, nici nu mai conteaza daca informatia transmisa e eronata, incompleta sau lipseste cu desavarsire. Consecintele in acest caz sunt similare si se invart sub aceeasi umbrela a unui dezastru iminent.

2. Deformarea obiectivelor amplifica obiectivul final.

Schimbarile pe care le facem sau pe care le propunem trebuie sa se incadreze in niste parametri destul de rigizi pentru a nu risca sa extindem in mod daunator perioada de derulare a proiectului, amanand astfel (cu riscurile care apar de aici) atingerea obiectivului final.

3. Proiectul nu trebuie slefuit prea tare.

Avarul lui Moliere ii cere servitoarei sa stearga mai putin piesele de mobilier, de teama sa nu se toceasca. Fara a cadea in aceasta extrema, e bine totusi sa stim cand sa ne oprim daca au loc prea multe modificari sau daca ne confruntam cu situatia in care fiecare membru al echipei va simti nevoia sa mai slefuiasca putin proiectul pentru a-l face sa straluceasca un pic mai tare.

4. Opinii incerte si estimari inexacte.

Estimarile care mai mult ne incurca prin inexactitatea lor sunt un element de care trebuie sa ne ferim pe cat posibil. In afara de discutiile care se prelungesc inutil, riscam adaugarea de noi dimensiuni obiectivului stabilit initial.

5. Functiile sunt gresite.

In prezentarea obiectivului, e important sa stim exact ce functii implica proiectul si sa oferim toate informatiile necesare in aceasta privinta.


6. Nu includem toate activitatile necesare.

Sa nu ardem etapele, cum ar spune francezul, mai ales ca o astfel de abordare nu aduce nimic bun. Este esential sa includem toate activitatile pe care le implica proiectul in planul pe care il construim.

EPISODUL I: Managementul de proiect: 4 obstacole la nivel inalt


EPISODUL III: Managementul de proiect: Scott Belsky sau cum sa evadezi din valea ideilor abandonate




Mihaela Pascu, editor @Manager.ro si manager de proiecte online

manager @ MarketingPortal.ro
Contact: mihaelap@fokusad.ro




Redactor Manager.ro
Experienta de 5 ani in management si marketing online


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor


Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement