Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Epoca celei mai ieftine benzine din UE pentru soferii romani a apus; Ponta inaugureaza moda motorinei scumpe

Epoca celei mai ieftine benzine din UE pentru soferii romani a apus; Ponta inaugureaza moda motorinei scumpe
de la 01 Apr. 2014
Epoca celei mai ieftine benzine din UE pentru soferii romani a apus; Ponta inaugureaza moda motorinei scumpe Tags: pret benzinapret motorinatop uecea mai ieftina benzinamajorare accize

Romanii vor plati, de la 1 aprilie, cel de-al 9-lea pret al motorinei din Uniunea Europeana (1,374 euro/l, de la 1,282 euro/l inainte de majorarea accizelor), motorina mai scumpa decat acestia urmand a cumpara doar bogatii cetateni ai statelor nordice, ai celor anglo-saxone, ai Ciprului si Italiei. Romania va ocupa aceeasi pozitie "fruntasa", a 9-a, si in ceea ce priveste ponderea taxelor in pretul motorinei (de 50,2%), cu 10 puncte procentuale peste ponderea taxelor din pretul motorinei achitata de un bulgar, de exemplu.

In ceea ce priveste pretul benzinei, majorarea accizelor de la 1 aprilie, retrogradeaza Romania, de pe primul loc ocupat detasat pana acum in topul celei mai ieftine benzine din UE, pe locul al 9-lea, Romania urmand a fi depasita de statele baltice, Luxemburg, Ungaria, Austria, Bulgaria si Polonia.

Noul lider al topului statelor cu cea mai ieftina benzina la nivelul UE va fi condus de Polonia (cu 1,267 euro/l). urmata de Estonia (cu 1,272 euro /l) si Bulgaria (cu 1,283 euro/l). Potrivit Oil Bulletin, publicat de Comisia Europeana, inainte de majorarea accizelor, Romania conducea acest top, cu 1,254 euro pe litru.
 

Majorare de 9,2 eurocenti/l

Majorarea de 7 eurocenti pe litru este in realitate una de 9,2 eurocenti pe litru, ca urmare a modificarii de la 1 ianuarie 2014 a modului de calcul al accizei si a includerii acesteia in baza de impozitare a TVA.

Astfel, calcularea accizei la cursul din 1 octombrie 2012, 4,5223 lei/euro, si nu la cel din 1 octombrie 2013 (4,4485 lei/euro, curs ce ar fi trebuit folosit la calcularea accizei, potrivit directivelor europene), si indexarea sa cu rata medie anuala a inflatiei din septembrie 2013, face ca majorarea de 7 eurocenti sa fie de fapt una de 7,4 eurocenti. Iar aplicarea TVA va duce presiunea fiscala creata de majorarea accizei, la 9,2 eurocenti. Calculat la cursul din 1 octombrie 2013, impactul fiscal al noilor accize ar fi, de la 1 aprilie 2014, de 40,9 bani pe litru.
 

Motorina mai scumpa decat in Germania sau Franta

Dupa majorarea accizelor de la 1 aprilie, un litru de benzina va costa in Romania 1,346 euro, devenind mai scump decat cel Austria (1,337 euro.l) sau cel din Ungaria (1,312 lei/l).

La motorina, impactul noilor masuri fiscale este si mai vizibil. Romania va urca in topul statelor cu cea mai scumpa motorina de pe locul 24 (cu 1,282 euro/l) pe locul al 9-lea (cu 1,374 euro/l), in imediata apropiere a mediei UE 28, de 1,376 euro/l. Motorina va fi mai scumpa nu numai comparativ cu statele din regiune, cum e cazul benzinei, ci si comparativ cu state precum Germania sau Franta.
 

Statul roman, pe locul al 9-lea in topul lacomiei

Si asta nu din cauza lacomiei companiilor din domeniu, ci din cauza lacomiei guvernului Ponta. Dovada, locul fruntas ocupat de Romania in topul preturilor este confirmat si locul pe acre il va ocupa in topul ponderii taxelor si impozitelor in pret. Astfel, de pe locul al 19-lea ocupat pana la majorarea accizelor (46,6% - ponderea taxelor in pret), in ceea ce priveste motorina, Romania urma pe locul al 9-lea (cu o pondere a taxelor in pret de 50,2%). Ponderi mai mari ale taxelor in pretul motorinei mai au doar Franta (50,57%), Germania (50,73%), Slovenia (50,9%), Olanda (52%), Irlanda (52,6%), Suedia (55%), Italia (56,3%) si Marea Britanie (59,2%).

La celalalt capat al clasamentului se situeaza Luxemburg (cu 41,4%), Bulgaria (cu 41,9%) si Lituania (cu 42,7%).

In ceea ce priveste ponderea cea mai redusa a taxelor in pretul benzinei, Romania va cadea de pe locul al treilea (cu 49,69%) pe locul al 13-lea (cu 53,12%). Astfel, in timp ce soferii bulgari, cei luxemburghezi si cei estonieni vor plati taxe in proportie de sub 50% in pretul benzinei, statul roman va pune mana pe 53,12% din suma platita de fiecare roman pentru un plin.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

1 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

V 2014-04-02 16:17:34
Germania are inclusa si vigneta in pretul carburantilor
deci noi soferii romani si nu numai, toti cetatenii suferim daca pretul motorinei e mare suntem si mai fraieri
Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement