Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi

Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi
Eurotunel la 20 de ani: de la 9 miliarde euro datorii la dividende de 4 centi Tags: eurotuneldatoriedividende

La 20 de ani de la inaugurarea sa, tunelul de sub Canalul Manecii ramane o aventura industriala prodigioasa. Nu mai putin de 12.000 de persoane au lucrat la realizarea celui mai lung tunel submarin din lume, care se intinde pe distanta a 50 km, dintre care 38 sub mare.


Cu toate acestea, epopeea financiara a acestei realizari extraordinare a lasat  un gust amar celor cateva sute de mii de mici actionari. Constructia a fost marcata de certuri intre producatori, constructori si concesionari si mari intarzieri care au dus la amanarea repetata a deschiderii Eurotunelului.

La 29 iulie 1987, presedintele francez Francois Mitterand facea un schimb de scrisori de ratificare a proiectului cu omologul sau britanic, Margaret Thatcher. Cu un an inainte cei doi sefi de guvern semnasera Tratatul de la Canterbury, punand  piatra de temelie a constructiei tunelului de sub Canalul Manecii. Iata cateva dintre datele acestui important proiect european:

- noiembrie 1987, Andre Benard, co-presedinte al Alstair Morton, societatea responsabila pentru constructia Eurotunelului, ii indemna pe francezi si britanici sa cumpere actiuni, sprijinind investitia, aducand argumentul ca este"un excelent plasament familial";

- decembrie 1990, constructorii companiei britanice TransManche Link traverseaza ultimul perete care separa Franta de Marea Britanie;

- mai 1994, presedintele Francois Mitterand taie panglica terminalului francez de la Coquelleslors, inaugurand Eurotunelul, alaturi de Regina Elisabeta aII-a a Marii Britanii;

- noiembrie 1994, primul tren de mare viteza "Eurostar" pleaca de la Gara de Nord, din Paris, pe ruta Paris, Londra, Bruxelles;

- iunie 1996, are loc adunarea generala a actionarilor Eurotunelului, care trebuie sa aprobe planul de restructurare finaciara. "Afacerea Eurotunel" se prabuseste ca efect al unei datorii colosale;

- aprilie 2004, actionarii minoritari ai Eurotunelului, care isi pierdusera aproape in totalitate investitiile, rastoarna managementul companiei, primul "puci" din istoria moderna a economiei franceze;

- iulie 2006, patronatul Eurotunelului anunta actionarii ca nu exista alta alternativa decat aceea de a se pune sub protectia creditorilor. La acea data datoria se cifra la 9 miliarde de euro, iar compania a fost nevoita sa apeleze la Trezoreria Frantei pentru a putea pune in miscare trenurile;

- septembrie 2008, un incendiu masiv distruge o sectiune a tunelului, limitand capacitatea acestuia aproape 5 luni, timp in care au fost efectuate lucrari de reparatii si consolidare;

- martie 2009, pentru prima data in istoria sa compania care administreaza Eurotunelul acorda dividende (aproximativ 4 centi per actiune), pentru un numar de 400.000 de actionari;

- ianuarie 2014 este anuntata o cifra anuala de afaceri de 1 miliard euro pentru 2013;

Peste 20 de milioane de pasageri au circulat in 2013 prin Eurotunel si aproape 325 milioane de la inaugurarea sa. Astazi, Eurotunelul a iesit din abisul financiar, iar "sanatatea" sa ar putea incuraja si alte natiuni sa desfasoare activitati de asemenea amploare.

Deja se vorbeste la Beijing de construirea celui mai lung tunel submarin din lume, care va conecta doua orase din nordul tarii si va avea 123 km lungime.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 2 voturi.

Alte articole similare pentru fiecare cuvant
click pe cuvantul dorit


Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, doresc să descarc GRATUIT cadoul si să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton
Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Manager de succes - 6 strategii imbatabile
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Manager de succes - 6 strategii imbatabile".

Consilier Managementul Deseurilor

Descarca Alerter Manager.ro



Cele mai citite stiri




Ultimele comentarii



Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Din fericire, NU scriem despre
cancan, showbiz, lifestyle sau scandal.

Adauga e-mailul tau pentru Stiri din Romania reala, cu informatii zilnice, articole din economie, politic si administrativ.

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic.
Advertisement